کاهش کاربران فعال دیجیتال " بانک آمریکا" در مارکت نزولی

کاهش کاربران فعال دیجیتال " بانک آمریکا" در مارکت نزولی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک آمریکا اعلام کرده است که تعداد کاربران فعال ارزهای دیجیتال، نسبت به اوج خود در نوامبر سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است. علاوه بر آن، به گفته بانک، داده ‌ها نشان می‌دهد که جریان خروجی به پلتفرم‌ های دیجیتال به شدت کاهش یافته است و این نشان می ‌دهد که مصرف‌ کنندگان سرمایه ‌گذاری خالص خود را در پلتفرم ‌های ارزهای دیجیتال کاهش داده اند.

براساس توضیحات تکمیلی بانک آمریکا داده‌ های ناشناس کاربران بانک نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال ارزهای دیجیتال از اوج بیش از 1 میلیون کاربر در نوامبر 2021 به کمتر از 500 هزار در ماه می کاهش یافته است. همچنین تعداد تراکنش های کاربرانی که اولین تراکنش خود را با پلتفرم های دیجیتال انجام داده اند نیز به شدت کاهش یافته است.

رئیس بانک آمریکا همچنین اظهار داشت که تنها حدود 33000 کاربر برای اولین بار در ماه می تراکنش های ارز دیجیتال انجام دادند که در مقایسه با 267000 کاربر برای اولین بار در اکتبر سال گذشته، 87 درصد کاهش داشته است.

بانک آمریکا با ارائه جزئیات بیشتر افزود: بررسی ها همچنین نشان می ‌دهد که جریان ‌های خروجی در پلتفرم ‌های دیجیتال به شدت کاهش یافته است و به طور کلی با جریان ‌های inflow یا ورودی برابری نسبی دارد، که نشان می ‌دهد کاربران سرمایه ‌گذاری خالص خود را در پلتفرم های دیجیتال کاهش داده اند، از نظر دلاری، شاخص خروجی ‌های outflow یا خروجی در اواخر سال 2021 حدود 2.9 میلیارد دلار به اوج خود رسید و در می 2022 تا حدود یک میلیارد دلار کاهش یافت.

در اواخر ژوئن، بانک آمریکا نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می ‌داد 91 درصد از بیش از 1000 سرمایه ‌گذار ارز دیجیتال فعلی ایالات متحده قصد دارند در شش ماه آینده دارایی ‌های دیجیتال بیشتری خریداری نمایند. علاوه بر آن، نزدیک به 40 درصد پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از ارز دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت استفاده خواهند کرد.

تیم تحقیقاتی بانک در آن زمان اظهار داشت که به طور کلی، یافته‌ ها نشان می ‌دهد که با وجود اصلاحات شدید در ارزش ‌گذاری ارزهای دیجیتال، علاقه مصرف ‌کننده به این بخش همچنان قوی است.

مارکت نزولی ارزهای دیجیتال

مارکت ارزهای دیجیتال در تاریخ خود چندین کاهش شدید را پشت سر گذاشته است که توسط جامعه دیجیتال به عنوان زمستان ‌های دیجیتال شناخته می ‌شود که در اصل یک بازار خرسی یا نزولی است. اما گسترش بازار و پذیرش ارزهای دیجیتال از Main Street به وال استریت به این معنی است که مارکت اکنون بیشتر از هر زمان دیگر در خطر است.

براساس اظهارات نولان بائرل، مدیر تحقیقات کوین دسک، 90 درصد ارزهای دیجیتال امروزی با سقوط بازار از بین خواهند رفت و آنهایی که زنده می مانند بر بازار مسلط خواهند شد و سود سرمایه گذاران اولیه را افزایش خواهند داد. سرمایه گذاران برتر می گویند که بازار نزولی ارز دیجیتال می تواند تا دو سال دوام بیاورد.
 

تگ ها