کاهش 30% سودUSDT

کاهش 30% سودUSDT
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

استیبل کوین USDT، گزارش سه‌ماهه دوم سال 2023 خود را در 31 جولای منتشر کرد و بر اساس این گزارش، تتر در سه‌ماهه دوم یک میلیارد دلار "سود عملیاتی" ثبت کرد که حدود 30 درصد از سود 1.48 میلیارد دلاری سه‌ماهه اول خود را از دست داده است. اگرچه "سود عملیاتی" یک میلیارد دلاری آن نشان دهنده کاهش نسبت به سه‌ماهه اول است، اما در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال 2022، 30 درصد افزایش یافته است. تتر همچنین بازخرید سهام به مبلغ 115 میلیون دلار و سایر سرمایه گذاری‌های خود در طرح‌های مرتبط با انرژی را فاش کرد. 

Tether شاهد افزایش ذخایر اضافی است:

ذخایر مازاد تتر در سال دوم امسال 850 میلیون دلار افزایش یافت و مجموع ذخایر مازاد آن را به حدود 3.3 میلیارد دلار رساند. این ذخایر اضافی سودهایی هستند که شرکت به عنوان سود سهام برای سهام‌داران تقسیم نمی‌کند. در عوض، آن‌ها را نگه می‌دارد تا 100% ذخایر خود را که برای پشتیبانی از تمام  USDTهای در گردش و حفظ ثبات توکن استفاده می‌شود، حفظ کند. این شرکت توضیح داده است که حفظ 4 درصد اضافی از دارایی‌های خود در ذخایر یکی از تصمیمات مدیریت ریسک آن است زیرا هدف آن محافظت از سرمایه مشتریان است. صاحب استیبل کوین تتر بر این باور است که این حرکت ضروری است و سایر فعالان حوزه ارز دیجیتال باید از آن الگوبرداری کنند در غیر این صورت باعث بروز ضعف در سیستم خواهد شد.

متعهد ماندن به شفافیت:

در سال 2021، تتر موافقت کرد که به عنوان بخشی از تسویه حساب خود با مقامات، گزارش‌های فصلی ذخایر خود را به مدت دو سال منتشر کند. با این حال، این شرکت به انتشار این گزارش‌ها به عنوان بخشی از تعهد خود به شفافیت، علی‌رغم اجرای توافق خود با مقامات در اوایل سال جاری، ادامه می‌دهد. به عنوان بخشی از این گزارش، مدیر ارشد فناوری تتر اظهار داشت: تتر در گذشته با انتقاداتی مواجه شده است، به ویژه در مورد ذخایر خود و اینکه آیا توکن‌های  USDTهای در گردش 100٪ پشتیبانی می‌شوند یا خیر. با این حال، علی‌رغم این ادعاها، USDT همچنان به پیوند خود با دلار آمریکا ادامه داده است. توکن USDT همچنین بزرگ‌ترین استیبل کوین با ارزش بازار ۸۳.۸ میلیارد دلار است و نزدیک‌ترین رقیب آن، USDC Circle، دارای ارزش بازار ۲۶ میلیارد دلاری بر اساس داده‌های CoinMarketCap است.
 

تگ ها