کریپتو تسهیل کننده کلاهبرداری طبق نظر جکسون پالمر، بنیانگذار دوج

کریپتو تسهیل کننده کلاهبرداری طبق نظر جکسون پالمر، بنیانگذار دوج
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

جکسون پالمر، یکی از بنیانگذاران دوج کوین در مصاحبه اخیر با The Project اظهار داشته که ارزهای دیجیتال تسهیل کننده کلاهبرداری هستند. براساس اظهارات وی؛ از آنجایی که ارزهای دیجیتال خارج از کنترل دولت می باشند و معاملات غیرقابل برگشت است، ارزهای دیجیتال ابزار مناسبی برای کلاهبرداران فراهم کرده است. او افزود: در واقع ارزهای دیجیتال تسهیل کننده کلاهبرداری است.

با این حال، توسعه ‌دهنده نرم‌ افزار استرالیایی دوج کوین، جکسون پالمر اظهار داشت که هدف ایجاد ارزهای دیجیتال در اصل برای کلاهبرداری نبوده است؛ ولی با این حال او همیشه ارزهای دیجیتال را به عنوان یک شوخی قبول داشته و هرگز روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکرده است. جکسون پالمر مدت کوتاهی پس از شروع پروژه در سال 2015، پس از اینکه از جامعه ارزهای دیجیتال ناامید شد، از پروژه کنار رفت.

به گفته توسعه ‌دهنده نرم ‌افزار دوج کوین؛ او خوشحال است که با توسعه دوج کوین ثروتمند نشده است. طبق اظهارات پالمر، میلیونرهای دارایی دیجیتال از این واقعیت غافل هستند که ثروت آنها از زیان دیگران جمع آوری شده است که چیزی فراتر از یک قمار است.

انتقاد جکسون پالمر از ایلان ماسک و جامعه دیجیتال

براساس گزارش اخیرU.Today ، جکسون پالمر اخیراً پس از مخالفت با مدیر عامل تسلا و اسپس ایکس، ایلان ماسک، خبرساز بوده است. او بارها ایلان ماسک را به عنوان یک کلاهبردار مورد انتقاد قرار داده است. ایلان ماسک نیز در واکنش به انتقاد جکسون پالمر اظهار داشته است که توسعه ‌دهنده نرم‌ افزار استرالیایی مدعی بنیانگذاری دوج کوین هرگز حتی یک خط کد توسعه دوج کوین را ننوشته است.

در آخرین مصاحبه وی نیز، پالمر از افراد مشهوری که ارزهای دیجیتال و پلتفرم ‌های معاملاتی دیجیتال را تبلیغ می ‌کنند، انتقاد کرده و اظهار داشته که هر کسی قیمتی دارد. همچنین براساس اظهارات وی تمایل مردم به ارزهای دیجیتال بیشتر بخاطر غیر متمرکز بودن آنهاست و افراد با وجود از دست دادن پول همچنان تمایل به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارند و از این واقعیت خبر ندارند که این بازارها به شدت تحت نظارت می باشند.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال

با گسترش ارزهای دیجیتال مردم دلایل زیادی برای استفاد از آن دارند؛ از جمله این دلایل پرداخت ‌های سریع، جلوگیری از کارمزد تراکنش ‌های بالای بانک ‌ها، یا ناشناس ماندن می باشند. بسیاری دیگر نیز از ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری استفاده می کنند و معتقدند دارایی های دیجیتال بهترین نوع سرمایه گذاری است.

از آنجایی که ارز دیجیتال فقط به صورت آنلاین وجود دارد، تفاوت های مهمی بین ارز دیجیتال و ارز فیات وجود دارد که باعث شده است باعث ایجاد سردر گمی میان افراد شود. از سوی دیگر حساب ‌های ارزهای دیجیتال توسط دولت پشتیبانی و بیمه نمی ‌شوند و دولت هیچ تعهدی در خصوص نگهداری از آن ندارد.

برهمین اساس، با وجود تمام مزایای ارزهای دیجیتال؛ دارایی های دیجیتال به دلیل خطراتی مانند حملات باج افزار، دستکاری بازار، کلاهبرداری و بسیاری از فعالیت های دیگر که برای کسب و کارها و مصرف کنندگان مضر می باشند و نیاز به حمایت و تنظیم توسط دولت ها دارند.
 

تگ ها