کنیا دارنده بیشترین دارایی های دیجیتال در آفریقا

کنیا دارنده بیشترین دارایی های دیجیتال در آفریقا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس آخرین داده های کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، UNCTAD؛ کنیا بالاترین پذیرش و مالکیت ارزهای دیجیتال را نسبت به سایر کشورهای آفریقایی دارد. از همین رو برای مقابله با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در 11 جولای اعلام کرد که با اعمال مالیات بر درآمد دیجیتال، تجارت ارز دیجیتال را محدود خواهد کرد.

براساس داده ‌های اخیر کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، کنیا به عنوان سهم جمعیت 8.5 درصدی آفریقا، پنجمین دارنده دارایی های دیجیتال در سطح جهان است و تنها اوکراین با 12.7 درصد، روسیه با 11.9 درصد، ونزوئلا با 10.3 درصد و سنگاپور با 9.4 درصد بالاتر از کنیا می باشند.

گزارش UNCTAD در ژوئن 2022

طبق داده های کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، 7.1 درصد از ساکنان آفریقای جنوبی مالک دارایی های دیجیتال در سال 2021 بوده و رتبه دوم آفریقا و هشتمین کشور در سطح جهان را کسب کرده اند، همچنین یکی از بزرگترین بازارهای ارزهای دیجیتال در جهان مستقر در آفریقا؛ نیجریه نیز حدود 6.3 درصد از جمعیت مالک ارزهای دیجیتال بوده اند و این بدان معناست که از جمعیت 211 میلیون نفری کشور، بیش از 13 میلیون نفر صاحب ارزهای دیجیتال در سال 2021 بوده اند.

از بین 20 کشور مورد بررسی، استرالیا با 3.4 درصد، کمترین درصد را در دوره زمانی مذکور دارا بوده است. با این حال، براساس داده های کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، UNCTAD؛ با وجود محدودیت دولتها و مارکت نزولی محبوبیت ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و ارزهای دیجیتال هم اکنون کانالی جذاب برای ارسال حواله به سراسر جهان می باشند.

همچنین براساس گزارشات اخیر آژانس سازمان ملل، افراد با درآمد متوسط از کشورهای در حال توسعه تحت تاثیر تورم، به عنوان راهی برای محافظت از پس انداز خانواده، مالک دارایی های دیجیتال می باشند.

ثبت اجباری صرافی های دیجیتال

با وجود محبوبیت ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه از جمله بسیاری از کشور های آفریقایی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، UNCTAD اعلام کرده است که استفاده از ارزهای دیجیتال احتمالا ریسک های بی ‌ثباتی مالی را افزایش خواهد داد و استفاده از دارایی های دیجیتال در واقع یک مسیر جدید برای جریان های مالی غیرقانونی باز خواهد کرد.

و در صورت عدم کنترل، ارزهای دیجیتال احتمالا به یک وسیله پرداخت گسترده تبدیل خواهند شد و حتی ممکن است به طور غیررسمی جایگزین ارزهای داخلی شده و حاکمیت پولی کشورها را به خطر بیندازند.

برای به حداقل رساندن ریسک های احتمالی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، UNCTAD اظهار داشت که ثبت اجباری صرافی های دیجیتال و کیف پول های دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین این آژانس در حال وضع مقررات مالیات بر معاملات ارزهای دیجیتال می باشد.

همچنین محدود کردن تبلیغات ارزهای دیجیتال و انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی،CBDC از دیگر پیشنهادات این آژانس برای کاهش محبوبیت ارزهای دیجیتال بوده است.
 

تگ ها