گسترش خدمات ارزهای دیجیتال Mercado Pago در برزیل

گسترش خدمات ارزهای دیجیتال Mercado Pago در برزیل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرکادو پاگو، سرویس پردازش پرداخت دیجیتال مرتبط با Mercadolibre، یکی از بزرگترین خرده فروشان الکترونیکی در آمریکای لاتین، اخیراً از گسترش خدمات دیجیتال تایید شده خود در نوامبر 2021 با کاربران برزیلی خبر داده است. این شرکت اظهار داشت که اکنون کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را از طریق خدمات شخص ثالث و بدون هیچ هزینه ‌ای در کیف پول دیجیتال خود دریافت نمایند.

مرکادو پاگو، در بیانیه ‌ای که به Portal do Bitcoin ارسال شد، اظهار داشت که از روز پنج شنبه 30 ژوئن دریافت بیت کوین، اتریوم و پکس دلار از سایر کیف پول های دیجیتال از طریق اپلیکیشن مرکادو پاگو امکان پذیر خواهد بود. هفته گذشته، انتقال در خود اپلیکیشن نیز فعال شده است.

ویژگی جدید خدمات تجاری مرکادو پاگو را افزایش خواهد داد، عملکرد این پلتفرم قبل از توسعه خدمات خود به عنوان یک اکوسیستم بسته بوده است که ویژگی امکان انتقال بین شبکه ای نداشته است و کاربران فقط می ‌توانستند ارزهای دیجیتال را در داخل برنامه خریداری و بفروشند.

قابلیت افزودن نقل و انتقالات بین حساب ‌های دیجیتال در پلتفرم مرکادو پاگو به درخواست کاربران به این پلتفرم افزوده شده است، کاربران این پلتفرم اکنون می‌توانند ارزهای دیجیتال را بدون نیاز به مبادله با ارز فیات جابجا کنند.

عدم دسترسی به برداشت ها

شرکت مرکادو پاگو در ماه نوامبر شروع به ارائه خدمات ارز دیجیتال کرده است، با این حال سیستم هنوز بسته است و امکان برداشت از پلتفرم و انتقال به سایر صرافی ها و کیف پول ها در دسترس نمی باشد. درخصوص تاخیر در برداشت‌ ها، اسوالدو گیمنز، رئیس بخش فین ‌تک مرکادو پاگو در دسامبر اظهار داشت که اجازه برداشت نیاز به زمان خواهد داشت، تیم توسعه متعهد شده است پس از توسعه کامل پلتفرم اجازه انتقال بین کیف پول ها را فعال خواهند کرد.

براساس اظهارات وی؛ دسترسی به سرمایه گذاری های دیجیتال از اولویت اولیه پلتفرم بوده است. با این حال، شش ماه پس از ارائه این بیانیه، هنوز راهکاری برای انتقال ارزهای دیجیتال موجود به خارج از پلتفرم مرکادو پاگو وجود ندارد. مدیر عامل مرکادو پاگو از ارائه چارچوب زمانی مشخص برای دسترسی به سرویس خودداری کرده است.

همچنین Mercadolibre اخیراً با مسترکارت در راستای ارائه خدماتی برای ایمن تر کردن تراکنش ها و کاهش خطرات ناشی از تراکنش برون شبکه ای همکاری کرده است. این شرکت اعلام کرده است که از قابلیت های مسترکارت برای جلوگیری از پولشویی، تامین مالی تروریسم و سایر جرایم مرتبط در این پلتفرم استفاده خواهد نمود.

رونمایی از ارز دیجیتال بانک مرکزی برزیل

تایید توسعه و راه اندازی آزمایشی CBDC از نیمه دوم سال جاری با مشارکت بانک مرکزی با 9 بانک دیگر کشور انجام خواهد شد. به گفته رئیس بانک مرکزی، برزیل از اکنون به فهرست کشورهایی که روی ارز دیجیتال مستقل خود کار می کنند، پیوسته است.

رئیس بانک مرکزی برزیل اخیرا اظهار داشته است که CBDC بانک مرکزی در سال 2023 قابل دریافت و استفاده در داخل کشور خواهد بود. ارز دیجیتال بانک مرکزی مستقل و مبتنی بر فیات ملی خواهد بود و عرضه ثابتی مشابه بیت کوین خواهد داشت، راه اندازی Real Digital برزیل در اوایل نیمه دوم سال 2024 به مارکت جهانی خواهد پیوست.

تگ ها