موسس BTC-e به توطئه 9 میلیارد دلار پولشویی اعتراف کرد

موسس BTC-e به توطئه 9 میلیارد دلار پولشویی اعتراف کرد
  • 13:02 1403-02-17
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

موسس BTC-e در توطئه 9 میلیارد دلاری پولشویی اعتراف کرد. این پلتفرم برای شستشوی وجوه به دست آمده از فعالیت های مجرمانه مختلف از جمله هک رایانه، حملات باج افزار و قاچاق مواد مخدر استفاده شد. اگر آموزش استفاده از سیگنال ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، احتمالا می دانید که پولشویی یکی از کارهای مجرمانه ای است که افراد سودجو می توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال و آشنایی با بلاک چین نیز پولشویی کنند.
توجه داشته باشید که الکساندر وینیک، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال BTC-e به توطئه پولشویی اعتراف کرده است. این به دنبال تحقیقات گسترده تری است که فعالیت های غیرقانونی گسترده ای را در صرافی از سال 2011 تا 2017 نشان می دهد.
در یک بیانیه مطبوعاتی در 3 مه، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که در دوران رهبری Vinnik BTC-e بیش از 9 میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرد و پایگاه کاربر آن بیش از یک میلیون در سراسر دنیا بود و کاربران بسیاری از ایالات متحده داشتند. وزارت دادگستری تاکید کرد که این پلتفرم برای شستشوی وجوه به دست آمده از فعالیت های مجرمانه مختلف مانند هک کامپیوتر، حملات باج افزار و قاچاق مواد مخدر استفاده شده است.
به گفته وزارت دادگستری، تحقیقات نشان داد که BTC-e بدون اقدامات قانونی ضروری مانند ثبت نام در شبکه اجرای جرایم مالی و ضد پولشویی یا پروتکل های KYC عمل کرده است. این کمبودها باعث محبوبیت BTC-e در بین افرادی شد که به دنبال مخفی کردن تراکنش های پولی از مجریان قانون بودند. علاوه بر این، وینیک کشف شد که شرکت های پوسته و حساب های مالی مختلفی را در سطح جهانی ایجاد کرده است که امکان انتقال غیرقانونی وجوه از طریق BTC-e را فراهم می کند که منجر به خسارات جنایی بالغ بر حداقل 121 میلیون دلار می شود.
Vinnik در طول پنج سال گذشته به دلیل نقش اصلی خود به عنوان مغز متفکر پشت BTC-e درگیر نبردهای حقوقی بوده است. گفته می شود که صرافی ارز دیجیتال از فعالیت های غیرقانونی مختلفی که از این پلتفرم برای شستشوی حدود 4 میلیارد دلار بیت کوین استفاده می کرد، سود برده است.

لینک خبر: https://cointelegraph.com/news/btc-e-founder-pleads-guilty-in-9-billion-laundering-conspiracy

تگ ها