TVL دیفای با افزایش احساسات بیت کوین به 100 میلیارد دلار می رسد

TVL دیفای با افزایش احساسات بیت کوین به 100 میلیارد دلار می رسد
  • 12:12 1402-12-20
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

توجه داشته باشید که DeFi TVL با افزایش احساسات بیت کوین به 100 میلیارد دلار می رسد. ارزش کل جهانی قفل شده در پروتکل های دیفای در 9 مارس به 100.1 میلیارد دلار رسید. با این حال، این ارقام هنوز از رکورد 189 میلیارد دلاری ثبت شده در نوامبر 2021 فاصله دارند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که TVL در بازار کریپتو از اهمیت بالایی برخوردار است. 
تقاضا برای بیت کوین به احساسات پیرامون صنعت کریپتو دامن می زند و سرمایه قفل شده در زنجیره را به بیش از 100 میلیارد دلار در 9 مارس می رساند. بر اساس داده های DeFiLlama کل ارزش جهانی قفل شده در پروتکل های مالی غیرمتمرکز به 100.1 میلیارد دلار رسیده است که در 24 ساعت گذشته در زمان نگارش بیش از 10 میلیارد دلار حجم داشته است. دیفای DEFI یکی از مباحث مهم در بازار کریپتو است.
با این حال این ارقام هنوز از رکورد 189 میلیارد دلاری ثبت شده در نوامبر 2021 فاصله دارند. پروتکل Liquid Staking Lido با 38.7 میلیارد دلار قفل شده در زنجیره پیشرو است و بعد از آن اکوسیستم Staking EigenLayer پروتکل Aave به ترتیب با بیش از 11 میلیارد دلار قفل شده قرار دارند.
این اولین بار در نزدیک به دو سال است که DeFi TVL از مرز 100 میلیارد دلار عبور می کند. به نظر می رسد این افزایش به دلیل بازگشت احساسات مثبت به بازارهای رمزنگاری از زمان راه اندازی بیت کوین نقطه ای باشد. تقاضای سازمانی برای ETFهای بیت کوین، این هفته ارز دیجیتال را به بالاترین حد خود رساند و در 8 مارس به بالای 70 هزار دلار رسید. طبق بررسی های انجام شده، اگر میزان TVL احساسات بیت کوین همچنان روند افزایشی داشته باشد، قیمت بیت کوین نیز همچنان بالا می رود.