بایدن در طرح بودجه جدید، مالیات 30 درصدی ماینینگ کریپتو را اعمال می کند

بایدن در طرح بودجه جدید، مالیات 30 درصدی ماینینگ کریپتو را اعمال می کند
  • 10:12 1402-12-23
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

بایدن در پیشنهادی بودجه جدید مالیات 30 درصدی ماینینگ کریپتو را احیا می کند. سناتور آمریکایی سینتیا لومیس گفت که اگرچه این نشان می دهد که دولت نسبت به ارزهای دیجیتال خوشبینانه است، مالیات 30 درصد جایگاه این صنعت را در کشور از بین می برد. اگر آموزش ارز دیجیتال فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که ماینینگ یکی از صنعت هایی است که از آن استقبال زیادی صورت گرفته است.
توجه داشته باشید که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ایده مالیات 30 درصدی بر برق مصرفی توسط ماینرهای ارز دیجیتال را در پیشنهاد بودجه خود برای سال 2025 احیا کرده است. در یک سند وزارت خزانه داری ایالات متحده با عنوان توضیحات کلی پیشنهادهای درآمد مالی 2025 دولت تاکید کرد که قوانین فعلی به غیر از گزارش کارگزاری و تراکنش نقدی، به دارایی های دیجیتال نمی پردازند. به همین دلیل، دولت می خواهد مالیات غیرمستقیم بر استخراج دارایی های دیجیتال اعمال کند.
در صورت پیاده سازی، شرکت های استخراج ارز دیجیتال باید میزان و نوع برق مصرفی خود را گزارش دهند. علاوه بر این، شرکت ها باید ارزش برق مصرفی را در صورت خرید خارجی گزارش دهند. در همین حال، ماینرهایی که ظرفیت محاسباتی را اجاره می کنند، موظف هستند ارزش برق شرکتی را که ظرفیت را به آنها اجاره داده است، گزارش دهند. سپس ارزش به عنوان پایه مالیاتی عمل می کند. شما باید قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.
به گفته دولت، این پیشنهاد برای سال های مشمول مالیات بعد از 31 دسامبر 2024 قابل اجرا خواهد بود. دولت این مالیات را در سه مرحله معرفی می کند. 10 درصد در سال اول، 20 درصد در سال دوم و 30 درصد در سال سوم. این مالیات همچنین شامل شرکت های استخراج ارز دیجیتال می شود که برق خود را تولید می کنند. شرکت هایی که برق خارج از شبکه تولید می کنند یا به دست می آورند، باید 30 درصد مالیات بر هزینه های تخمینی قبوض برق خود را بپردازند.
پیر روچارد، معاون تحقیقات شرکت زیرساخت استخراج بیت کوین Riot Platforms تاکید کرد که حتی افرادی که از انرژی خورشیدی یا بادی استفاده می کنند نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. روچارد معقتد است این ترفندی برای سرکوب بیت کوین است.
 

تگ ها