بایننس ارز نارا نیجریه را از پلتفرم خود حذف کرد

بایننس ارز نارا نیجریه را از پلتفرم خود حذف کرد
  • 13:12 1402-12-13
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال بایننس(Binance) ارز نایرا نیجریه را از پلتفرم P2P خود حذف کرد، دولت خواستار غرامت 10 میلیارد دلاری از این صرافی شد. حذف نایرا توسط بایننس از بازار P2P خود در حالی انجام می شود که مقامات نیجریه ادعا می کنند که این پلتفرم به کاهش ارزش آن کمک کرده است. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که بایننس یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا است.
توجه داشته باشید که صرافی بایننس که یکی از مشهورترین پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال در دنیا است، ارز نایرا نیجریه را از خدمات مالی P2P خود حذف کرده است. این مسئله باعث شد تا قیمت ارز نایرا به طور قابل توجهی ریزش کند و دولت نیجریه خواستار غرامت از این صرافی شد. به نظر می رسد صرافی بایننس باعث کاهش 10 میلیارد دلاری ارزش بازار ارز دیجیتال نایرا شد.
بایو اونانگو، مشاور ویژه رئیس جمهور بولا تینوبو در مصاحبه ای با BBC در اول مارس، بروزرسانی در مورد تقاضای غرامت را به عنوان بخشی از تلاش ها برای تثبیت پول محلی فاش کرد. اونانگو اعلام کرد که اگر صرافی ارز دیجیتال بایننس متوقف نشود، اقتصاد کشور نیجریه را نابود می کند، چون نرخ ارزهای خارجی را تعیین می کند. به همین دلیل بایننس نیز اقدامات مهمی را در این خصوص انجام می دهد.
بهتر است بدانید، خدمات P2P صرافی ارز دیجیتال بایننس به کاربران و تریدرها این امکان را می دهد تا بدون دخالت شخص ثالث معاملات و تراکنش های خودشان را انجام دهند. در سال 2021 در نیجریه به دنبال ممنوعیت دولت در صنعت پر رونق کریپتو در زمان دولت رئیس جمهور سابق محمدو بوهاری محبوب شد. با توجه به کاهش شدید قیمت ارز نایرا و افزایش نرخ بهره در کشور نیجریه، دولت نیجریه تمرکز اصلی خودش را به روی پلتفرم هایی گذاشت که خدمات ارز دیجیتال P2P را ارائه می دهند.
نکته قابل توجه این است که کاربران کشور نیجریه قبل از این اعلام کرده بودند که در دسترس به صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس و OctaFX با مشکلات زیادی روبرو هستند. چند روز بعد از این اعلامیه نیز صرافی بایننس محدودیتی در قیمت فروش تتر(USDT) تعیین کرد. صرافی بایننس توضیح داد که تثبیت قیمت تتر در نتیجه  توقف سیستم است و این مشکل هرچه سریع تر برطرف خواهد شد.
 

تگ ها