کانادا کمک های مالی کریپتویی خلاف قانون اساسی را مسدود می کند

کانادا کمک های مالی کریپتویی خلاف قانون اساسی را مسدود می کند
  • 12:11 1402-11-04
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، استفاده کانادا از قانون مسدود کردن کمک های ارز دیجیتال معترضان خلاف قانون اساسی بود. یک قاضی فدرال گفت که هیچ وضعیت اضطراری ملی وجود ندارد که استناد به قانون اضطراری را توجیه کند که به دولت این اختیار را می دهد تا دارایی ها را مسدود کند.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که ارزهای دیجیتال در کشور کانادا پذیرفته شده اند و مردمان این کشور می توانند به صورت قانونی نسبت به خرید و فروش رمز ارزها اقدام کنند. دادگاه فدرال کانادا حکم داده است که یک قانون اضطراری که به دولت اجازه می دهد از جریان وجوه و ارزهای دیجیتال برای حمایت از کامیون داران معترض جلوگیری کند، غیرمنطقی و غیرقانونی است. با مطالعه قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال می توانید از وضعیت رمز ارزها در کشور کانادا مطلع شوید.
توجه داشته باشید، در تصمیمی در 23 ژانویه، قاضی ریچارد موزلی به این نتیجه رسید که هیچ وضعیت اضطراری ملی وجود ندارد که استناد به قانون شرایط اضطراری را توجیه کند و بنابراین تصمیم برای انجام این کار غیرمنطقی بود. در فوریه 2022، دولت نخسن وزیر جاستین ترودو برای اولین بار از قوانین برای مسدود کردن وجوه از جمله ارزهای دیجیتال اهدایی به کامیون داران معترض به محدودیت های COVID19 استفاده کرد که دادگاه آن را خلاف قانون اساسی تشخیص داد.
معترضان موسوم به کاروان آزادی از کامیون ها برای بستن خیابان ها در اتووا، پایتخت کشور برای اعتراض به دستوراتی استفاده کردند که رانندگان کامیون هایی را که از مرز کانادا و ایالات متحده عبور می کردند، باید به طور کامل در برابر کویید 19 واکسینه شوند. انجمن آزادی های مدنی کانادا بنیاد قانون اساسی کانادا و سایر گروه ها استفاده دولت از قانون اضطراری برای مسدود کردن جریان وجوه را به چالش کشیدند و استدلال کردند که این قانون غیرضروری و خلاف قانون اساسی است.
 

تگ ها