Canary Capital  برای  XRP ETF  درخواست کرد

Canary Capital  برای  XRP ETF  درخواست کرد
  • 09:07 1403-07-20
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

شرکت سرمایه‌گذاری رمزنگاری Canary Capital درخواست خود را برای ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) مبتنی بر XRP ارائه کرده است که دومین درخواست در این زمینه در هفته گذشته به شمار می‌رود. در تاریخ ۸ اکتبر، Canary Capital در نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام کرد که ETF آن به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به بازار XRP دسترسی پیدا کنند بدون اینکه با موانع ورود یا خطرات ناشی از خرید و نگهداری مستقیم XRP روبه‌رو شوند. این موضوع نشان‌دهنده نیاز به آموزش ارز دیجیتال و آگاهی از نحوه سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها است.

Canary اعلام کرده است که ETF XRP آن قیمت XRP را با استفاده از شاخص CF Ripple در بورس شیکاگو (CME) ردیابی خواهد کرد. این صندوق قصد دارد از هیچ محصول مشتقه‌ای در ردیابی ارزش XRP استفاده نکند تا از خطرات اضافی طرف مقابل و اعتبار جلوگیری کند. Canary Capital بیان کرده است که طراحی این صندوق به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که استراتژی‌های تخصیص دارایی را به طور مؤثرتر و کارآمدتر پیاده‌سازی کنند. همچنین، فناوری ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که از ابزارهای نوآورانه برای مدیریت دارایی‌های خود بهره‌برداری کنند. این شرکت جزئیاتی در مورد نگهبان ETF XRP یا نماد معاملاتی آن ارائه نکرده است. درخواست Canary Capital تنها هفت روز پس از آن صورت می‌گیرد که مدیر دارایی‌های رمزنگاری Bitwise نیز در تاریخ ۲ اکتبر درخواست مشابهی را به SEC ارائه کرده است.

در حال حاضر، XRP با قیمت ۰.۵۳ دلار معامله می‌شود و به میزان ۰.۴ درصد در روز افزایش یافته است. اگر درخواست‌های Canary Capital یا Bitwise توسط SEC تأیید شوند، این اولین صندوق XRP است که توسط این نهاد تأیید می‌شود. با این حال، احتمالاً موانع قابل توجهی برای تأیید وجود دارد، از جمله درخواست تجدیدنظر SEC علیه شرکت Ripple، جایی که این نهاد ادعا می‌کند توکن XRP یک امنیت ثبت‌نشده است و این شرکت به دلیل عرضه XRP، ۱.۳ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده است.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها