فناوری ارز دیجیتال چیست؟(بررسی فناوری رمز ارزها)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "فناوری ارز دیجیتال چیست؟(بررسی فناوری رمز ارزها)"


  • 04:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

در مقاله فناوری ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد فناوری رمز ارزها برای شما ارائه می کنیم و به بررسی فناوری بلاک چین، نحوه کار بلاک چین و تفاوت شبکه ارزهای دیجیتال بپردازیم. با توجه به اینکه قراره تا به بررسی فناوری ارز دیجیتال می پردازیم، بهتره ابتدا مقدمه ای در مورد بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم تا بتونین به راحتی مفهوم فناوری ارز دیجیتال رو درک کنین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای مالی هست که در سال های گذشته به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشت، مورد استقبال خیلی از افراد و سرمایه گذاران قرار گرفت و تبدیل به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی شده.

جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال شکل دیجیتالی و مجازی پول های رایج هستن که امروزه از اون ها برای خرید کالاها و پرداخت هزینه ها استفاده می کنیم. به عبارت دیگه ارزهای دیجیتال شکل فیزیکی ندارن و قابل لمس نیستن و فقط در فضای اینترنت مورد معامله قرار می گیرن. همچنین ارزهای دیجیتال با وجود شباهت هایی که با پول های رایج دارن، تفاوت های زیادی نیز در این میان دیده میشه که یکی از این تفاوت ها این هست که ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و تحت نظارت و مدیریت سازمان یا مرکزی نیستن. به این ترتیب شما می تونین بدون نیاز به شخص ثالث و واسطه ای، ارزهای دیجیتال خودتون رو به سراسر نقاط جهان انتقال بدین.

بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین موضوع باعث شده تا هیجان این بازار بیشتر بشه، ولی شما می تونین با داشتن دانش و اطلاعات کافی در مورد این بازار سودهای زیادی از همین نوسانات بازار به دست بیارین. به عبارت دیگه یکی از اولین قدم ها برای وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال و به دست اوردن سود زیاد این هست که اطلاعاتی کافی در مورد این بازار داشته باشین و در زمینه آموزش ارز دیجیتال فعال باشین و با اصطلاحات و مفاهیم این بازار آشنایی داشته باشین.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال شکلی از دارایی یا نوعی پول هست که شکل فیزیکی نداره وقابل لمس نیستن و فقط در فضای اینترنت مورد معامله و استفاده قرار می گیرن. به عبارت دیگه ارز دیجیتال یعنی پولی که در فضای دیجیتالی یا اینترنت مورد معامله قرار می گیرن و ظاهر فیزیکی و قابل لمسی ندارن. جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال به محیط خاصی محدود نمیشن و از هر نقطه جهان میشه تراکنشی بر اساس ارز دیجیتال انجام داد و به صورت الکترونیکی وجود دارن که مبنای اون ها صفر و یک هست.

ارزهای دیجیتال شباهت های زیادی با پول های رایج که ازشون استفاده می کنیم، دارن که یکی از این شباهت ها این هست که ما می تونیم از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه خدمات و کالاهای خریداری شده استفاده کنیم و برای دیگران پول بفرستیم. ولی بهتره بدونین ارزهای دیجیتال با وجود شباهت های زیادی که با پول های رایج دارن، تفاوت هایی نیز با این پول ها دارن که باعث میشه تا متمایز بشن. یکی از این تفاوت ها این هست که ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد یا بانکی صادر نمیشن و به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و عرضه محدود دارن، در حالی که پول های رایج توسط بانک مرکزی صادر میشن و عرضه محدود ندارن.

همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال به صورت الکترونیکی وجود دارن و فقط در فضای اینترنت مورد معامله قرار می گیرن. نکته قابل توجه این هست که ارزهای دیجیتال هدفشون این هست که تقلب و کلاهبرداری رو کاهش بدن و به همین دلیل با امنیت بالایی رمزنگاری شدن به طوری که هیچ سازمان یا نهادی نمی تونه ارزهای دیجیتال رو تحت کنترل و مدیریت خودش در بیاره. همچنین ارزهای دیجیتال که معادل فارسی اون ها رمز ارز هست، در یه بستر بزرگ و گسترده مورد معامله قرار می گیرن که به اون دفتر کل توزیع شده یا بلاک چین گفته میشه.

فناوری بلاک چین چیست؟

فناوری بلاک چین چیست؟

در پاسخ به سوال فناوری بلاک چین چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده هست که همه اطلاعات ارزهای دیجیتال در اون ذخیره و نگهداری میشه. به عبارت دیگه فناوری بلاک چین نوعی پایگاه توزیع و پخش داده مبتنی بر اجماع میلیون ها نقطه ی اشتراک هست که به صورت همزمان در اون داده هایی ثبت و بررسی میشن. به این ترتیب میشه با استفاده از فناوری بلاک چین و در عین حال پیچیده به تبادل اطلاعاتی پرداخت. بهتره بدونین از کاربردی ترین فناوری های بلاک چین میشه به ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین اشاره کرد.

به عبارت دیگه فناوری بلاک چین نوعی پایگاه داده یا سیستم ثبت اطلاعات هست که به شکل توزیع شده و غیر متمرکز مدیریت و کنترل میشن. همچنین بهتره بدونین همه بلاک های داده با استفاده از اصول رمزنگاری به شکلی امن به همدیگه متصل میشن و این موضوع باعث میشه تا تغییر، هک یا تقلب در شبکه بلاک چین کار سخت و تقریبا غیر ممکن بشه. جالب اینجاست که بدونین فناوری بلاک چین یا دفتر کل دیجیتال با توزیع غیر متمرکز اطلاعات چارچوب جدیدی از اینترنت رو به وجود اورده که مورد استقبال خیلی از برنامه نویسان و توسعه دهنده های نرم افزار قرار گرفته و محبوبیت زیاد به دست اورده، به طوری که امروزه همه پروتکل و پلتفرم های راه اندازی شده، مبتنی بر فناوری بلاک چین هستن.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر به سوال فناوری بلاک چین چیست؟ پاسخ بدیم می تونیم بگیم که فناوری بلاک چین از دو کلمه Block و Chain تشکیل شده و به معنی زنجیره بلوک هست که شامل زنجیره ای از داده های دیجیتالی ذخخیره شده در یه بلاک هست که هر بلاک به بلاک های قبلی متصل هست. بهتره بدونین که از فناوری بلاک چین برای هماهنگی تراکنش ها بین افراد ناآشنا و غریبه استفاده میشه و به همین دلیل هست که مورد استقبال خیلی از معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست اورده.

ویژگی های ارز دیجیتال:

ویژگی های ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا هست که ارزهای دیجیتال زیادی در این بازار وجود دارن. بهتره بدونین ارزهای دیجیتال ویژگی های زیادی دارن که باعث میشه تا محبوبیت اون ها بیشتر بشه. به همین منظور ما در این قسمت از بررسی فناوری ارز دیجیتال، برخی از ویژگی های ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار می دیم.

•    عدم امکان تقلب

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال این هست که در ارزهای دیجیتال امکان تقلب وجود نداره که این موضوع باعث میشه تا محبوبیت ارزهای دیجیتال بیشتر بشه. به این ترتیب اگه قرار باشه ارز دیجیتال بیت کوین به کیف پول دیجیتال شما واریز بشه، ممکن نیست که یه رمز ارز دیگه ای به ولت شما واریز بشه، مگه اینکه فرد فرستنده ارز دیجیتال دیگه ای رو به اشتباه به ولت شما انتقال داده باشه.

•    انجام سریع نقل و انتقالات

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال این هست که پول یا ارز به صورت سریع و در کمتر از ده دقیقه منتقل میشه و برای اینکه سرعت انتقال از این هم بیشتر بشه باید کارمزد بیشتری پرداخت کنین. بهتره بدونین در بیت کوین هزینه ای برای انجام تراکنش از شما گرفته نمیشه، در حالی که شما در صرافی های مختلف باید کارمزد پرداخت کنین.

•    غیر متمرکز بودن

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال این هست که به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و تحت نظارت و کنترل هیچ نهاد یا مرکزی نیستن. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال توسط بانک یا مرجع خاصی صادر نمیشن و مبتنی بر بلاک چین هستن و فعالیت های خودشون رو بر روی بلاک چین انجام میدن.

نحوه کار بلاک چین چگونه است؟

نحوه کار بلاک چین چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از بررسی فناوری ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد نحوه کار بلاک چین برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، فناوری بلاک چین نوعی پایگاه داده هست که اطلاعات در اون ذخیره و توزیع میشن و شما هر زمان که دوست داشتین، می تونین به این اطلاعات دسترسی داشته باشین. بهتره بدونین بلاک چین یا پایگاه داده فضایی هست برای ذخیره و نگهداری اطلاعات که توسط یه فرد یا سازمانی ایجاد و کنترل میشه. همچنین بلاک چین رو میشه شبکه ای محسوب کرد که عملکردی شبیه پایگاه داده داره ولی مرکزیت خاصی نداره و توسط هیچ نهاد یا مرکزی کنترل و مدیریت نمیشه و به صورت کاملا غیر متمرکز فعالیت می کنه.

جالب اینجاست که بدونین اطلاعاتی که در فناوری بلاک چین ذخیره و نگهداری میشن، تفاوت های زیادی با اطلاعات ذخیره شده در پایگاه های داده نیز دارن. در بلاک چین همه اطلاعات ذخیره شده بین همه کاربران شبکه انتقال ارز دیجیتال به اشتراک گذاشته میشه و این اطلاعات به هیچ عنوان قابل تغییر و یا حذف نیستن. به عبارت دیگه اطلاعات در بلاک چین داخل برخی بلاک ها ذخیره میشن که امکان دستکاری اون ها وجود نداره و این اطلاعات می تونن هر چیزی باشن و تنها به تراکنش ارزهای دیجیتال محدود نمیشن. نکته قابل توجه این هست که هر بلاک علاوه بر اینکه شامل اطلاعات زیادی هست، دارای هش نیز هست.

بهتره بدونین هش در بلاک ها به صورت گروهیی از کاراکترها وجود داره که برای ساخت اون از الگوریتم های خاص و ویژه ای استفاده میشه. همچنین هر بلاک بر اساس اطلاعاتی که در داخلش ثبت و ذخیره کرده، هش مربوط به خودش رو داره و این هش نماد اطلاعات درون اون بلاک هست. بهتره بدونین اگه حتی قسمت کوچیکی از اطلاعات تغییر کنه یا حذف بشه، هش به طور کلی عوض میشه و هش جدیدی جایگزین اون میشه.

کلید خصوصی ارزهای دیجیتال چیست؟

کلید خصوصی ارزهای دیجیتال

امنیت یکی از موضوع های مهمی هست که در زمنیه بازار ارزهای دیجیتال باید مورد توجه قرار گرفته بشه. همچنین شما نیز اگه قصد وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال رو دارین و می خواهین در این بازار سرمایه گذاری کنین، ابتدا باید به فکر امنیت دارایی ها و حساب کاربری خودتون باشین. بهتره بدونین کلید خصوصی در ارزهای دیجیتال شاهرگ اصلی امنیت رمز ارزها و دارایی های شما هست. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله فناوری ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد کلید خصوصی برای شما ارائه می کنیم.

کلید خصوصی یکی از مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال هست و در اصل نوعی رشته بسیار بلند متنی که شامل حروف و اعداد انگلیسی هست. بهتره بدونین این رشته متنی محرمانه مثل رمز ورود کیف پول کار می کنه و برای دسترسی به دارایی های موجود در کیف پول مورد استفاده قرار می گیره. همچنین در فناوری بلاک چین هیچ اطلاعاتی در مورد هویت افراد ثبت نمیشه و برای اینکه مالکان دارایی ها شناخته بشن، از کلید خصوصی ارزهای دیجیتال استفاده میشه. به این ترتیب اگه کلید خصوصی خودتون رو فراموش کنین، یعنی شما هیچ دارایی ندارین. پس توصیه می کنیم تا کلید خصوصی ارزهای دیجیتال خودتون رو در جایی امن یادداشت کنین تا مشکلی پیش نیاد.

کلید عمومی چیست؟

بهتره بدونین کلید عمومی از الگوریتم های رمزنگای نامتقارن استفاده می کنه. همچنین از کلیدهای عمومی برای تبدیل پیام به فرمت غیر قابل خوندن استفاده میشه که رمزگشایی اون با استفاده از یه کلید خصوصی مختلف ولی مطابق با اون انجام میشه. جالب اینجاست که بدونین کلیدهای عمومی و خصوصی برای فعال کردن ارتباط امن با هم دیگه ارتباط دارن و مورد استفاده قرار می گیرن. علاوه بر این، کلیدهای عمومی از روی کلیدها خصوصی استخراج میشن و در واقع در کنار کلید خصوصی برای شما کلید عمومی نیز داده میشه.

متمرکز و غیر متمرکز چیست؟

مفاهیم متمرکز و غیر متمرکز

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله فناوری ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد مفاهیم متمرکز و غیر متمرکز برای شما ارائه کنیم. اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا با مفاهیم متمرکز و غیر متمرکز روبرو شده باشین و خواستین که با این مفاهیم اشنا بشین و تفاوت هر کدوم رو بررسی کنین. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال شکل مجازی یا دیجیتالی پول های رایج هستن و فقط در فضای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرن. همچنین ارزهای دیجیتال با وجود شباهت هایی که با پول های رایج دارن، تفاوت های زیادی نیز با ارزهای دیجیتال دارن که همین موضوع باعث میشه تا ارزهای دیجیتال متمایز بشن.

یکی از تفاوت هایی که ارزهای دیجیتال رو از پول های رایج متمایز می کنه، غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال هست. غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال به این معنی هست که توسط هیچ نهاد و بانکی صادر نشدن و تحت نظارت هیچ مرکزی خاص نیستن و به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند. با این حال پول های رایج که از اون ها استفاده می کنیم، توسط بانک ها صادر میشن و تحت نظارت بانک مرکزی قرار گرفتن و به صورت متمرکز فعالیت دارن. به عبارت دیگه ارزهای غیر متمرکز تحت کنترل و مدیریت هیچ نهاد یا بانکی نیست و ارزهای متمرکز تحت نظارت بانک ها هستن و عرضه محدود دارن که همین موضوع باعث میشه تا ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی به دست بیارن.

مفهوم متمرکز و غیر متمرکز بودن به توزیه قدرت و اختیارات در یه سازمان یا نهاد اشاره می کنه. بهتره بدونین متمرکز بودن یه سیستم به این معنی هست که ساز و کارهای برنامه ریزی و تصمیم گیری در یه نقطه حساس در سیستم متمرکز شدن و سازوکار حاکمیت در هر سیستمی مورد نیاز هست. در غیر این صورت هیچ تضمینی نمیشه گرفت که بتونه بقیه شبکه رو مدیریت بکنه.

مقاله پیشنهادی: دیفای DeFi چیست؟

بلاک در بلاک چین چیست؟

بلاک در بلاک چین چیست؟

در این قسمت از مقاله فناوری ارز دیجیتال چیست؟ قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد مفهوم بلاک برای شما ارائه کنیم و برای شما توضیح بدیم که بلاک در بلاک چین چه نقشی داره. همونطور ک گفتیم، فناوری بلاک چین نوعی دفتر کل توزیع شده هست که اطلاعاتی در اون ثبت و ذخیره میشن و شما هر زمان نیاز داشتین، می تونین به این اطلاعات دسترسی داشته باشین. همچنین فناوری بلاک چین ویژگی های زیادی داره که این موضوع باعث شده تا مورد استقبال خیلی از افراد و سازمان ها قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. یکی از این ویژگی های این هست که فناوری بلاک چین به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنه و تحت نظارت هیچ شخص یا نهادی نیست.

همونطور که گفتیم، بلاک چین همانند پایگاه داده فعالیت می کنه و اطلاعات در این فناوری ذخیره و ثبت میشن و هر موقع نیاز داشتین، می تونین به این اطلاعات دسترسی داشته باشین، با این حال شما نمی تونین این اطلاعات رو تغییر بدین یا حذف کنین. به عبارت دیگه اطلاعات ذخیره شده در فناوری بلاک چین امکان دستکاری ندارن. در بلاک چین علاوه بر اطلاعات ثبت شده، هش نیز وجود داره که هش ها همون نماد طلاعات ذخیره شده هست که اگه در اطلاعات دستکاری انجام بشه، هش به طور کامل تغییر پیدا می کنه.

جاالب اینجاست که بدونین فناوری بلاک چین شامل بخش هایی به اسم بلاک هست که بلاک ها بخش اصلی بلاک چین هستن. همونطور که گفتیم، بلاک چین همانند دفتر کل توزیع شده هست که اطلاعات در این دفتر ثبت و ذخیره میشن و بلاک ها نیز مانند صفحات این دفنر کل فعالیت می کنند و هر صفحه شامل اطلاعات زیادی هست. بهتره بدونین اطلاعاتی مثل تاریخچه ثبت تراکنش ها، هش اختصاصی، آدرس عمومی فرستنده و آدرس عمومی گیرنده در بلاک ها به طور دائمی ذخیره میشن و امکان دستکاری اون ها وجود نداره.

فناوری هش تراکنش چیست؟

فناوری هش تراکنش چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله فناوری ارز دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد فناوری هش در بلاک چین برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین فناوری هش در بلاک چین نوعی فرایند هست که اطلاعات ورودی بلاک چین به حروف و اعداد رمزنگاری شده که دارای طول ثابت هستن تبدیل میشه. همچنین فناوری هش در بلاک چین که از الگوریتم ریاضی استفاده می کنه، یکی از عوامل موثر برای مدیریت بلاک چین در ارزهای دیجیتال هست. جالب اینجاست که بدونین هش کردن یکی از روش ها و راه های تامین امنیت در طور فرایند انتقال پیام هست که این پیام فقط برای گیرنده ویژه ای در نظر گرفته شده.

به عبارت دیگه فناوری هش در بلاک چین یکی از توابع و مکانیسم هایی هست که در سیستم های رمزنگاری اطلاعات مثل بلاک چین در کاربردهای مختلف اهمیت زیادی داره. همچنین در بلاک چین یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده سیستم ها و پروتکل های رمزنگاری هست. بنابراین لازمه تا قبل از اینکه وارد بحث های رمزنگاری و ارزهای دیجیتال بشین، با فناوری هش در بلاک چین اشنایی داشته باشین. همچنین هش در اصل نوعی الگوریتم ریاضی هست که شما می تونین با دادن هر میزان دلخواه به اون از اون خروجی رمزنگاری شده با مقدار ثابتی به دست بیارین.

فناوری ماینینگ چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشت، محبوبیت زیادی به دست اورد و همین موضوع باعث شد تا افراد زیادی برای کسب درآمد به این بازار رو بیارن. همچنین روش های کسب درآمد زیادی از این بازار به وجود اومد که یکی از این روش ها، ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال هست. بهتره بدونین ماینینگ روش برای استخراج ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از تجهیزات لازم و با اتصال به اینترنت، اقدام به استخراج ارز دیجیتال کنین و از این راه درآمد داشته باشین.

معرفی انواع شبکه های ارز دیجیتال:

انواع شبکه های ارز دیجیتال

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که برخی از این ارزها برای خودشون شبکه بلاک چین اختصاصی دارن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله فناوری ارز دیجیتال چیست؟ به معرفی و بررسی انواع شبکه های ارز دیجیتال بپردازیم.

•    شبکه ERC20

یکی از انواع شبکه های ارز دیجیتال، شبکه ERC20 هست. بهتره بدونین شبکه ERC20 شامل قوانینی هست که باید روی یه توکن انجام بشه تا بتونه روی اکوسیستم اتریوم فعالیت بکنه. همچنین شبکه ERC20 شبکه اختصاصی ارز دیجیتال اتریوم هست که شما می تونین برای انتقال سریع ارزهای دیجیتال خودتون از این شبکه استفاده کنین که کارمزدهای نسبتا بالایی نسبت به بقیه شبکه های داره.

•    شبکه BEP20

یکی دیگه از انواع شبکه های ارز دیجیتال، شبکه BEP20 هست که شبکه اختصاصی بایننس اسمارت چین هست که از قراردادهای هوشمند و ماشین مجازی اتریوم پشتیبانی می کنه و به همین دلیل مورد استقبال توسعه دهنده های برنامه های غیر متمرکز قرار گرفته.

•    شبکه BEP2

یکی دیگه از انواع شبکه های ارز دیجیتال، شبکه BEP2 هست که نوعی استاندارد فنی برای صدور و اجرای توکن در شبکه بایننس چین هست. همچنینن این شبکه مجموعه ای از قوانین هست که برای فعالیت در این سیستم باید توکن ها از این قوانین پیروی کنند.

فناوری ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

احتمالا این سوال را از خودتان پرسیده باشد که فناوری ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ارزهای دیجیتال روی دفتر کل توزیع شده ای به اسم بلاک چین(BlockChain) پیاده سازی می شوند که تمامی تراکنش ها مبتنی بر ارزهای دیجیتال است. واحدهای ارز دیجیتال توسط پروسه ای به اسم ماینینگ به وجود می آیند. در فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال به کمک نیروهای کامپیوتر با حل کردن مسئله های پیچیده ریاضی تولید می شوند. علاوه بر این، کاربران می توانند رمز ارزها را از صرافی های کریپتویی خریداری کنند.
ارزهای دیجیتال مانند پول هایی که می شناسیم، یکی نیستند و کاملا با آنها تفاوت دارند. از آنجایی که رمز ارزها به شکل مجازی مبادله می شوند، نمی توان آنها را از بانک یا کارگزاری ها به صورت فیزیکی خرید. بلکه آنها ارزهایی هستند که در بستر شبکه های بلاک چینی وجود دارند و افرادی که ارز دیجیتال در اختیار دارند، تنها آدرس مربوط به آن بلاگ را از آن خود کرده اند. زمانی که قصد داریم ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم، به کمک این آدرس که در ولت رمزنگاری ذخیره شده، می توان این کار را انجام داد. البته توجه داشته باشید که برای خرید ارزهای دیجیتال به پول فیات نیاز خواهید داشت.

آینده فناوری ارز دیجیتال چگونه خواهد شد؟

پیش بینی آینده فناوری ارز دیجیتال خیلی پیچیده است و عوامل مختلفی روی آن تاثیر می گذارند. رمز ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم ممکن است تحت تاثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، اخبار و رسانه ها و..... قرار بگیرند و قیمتشان بالا و پایین شود. با این حال، سرعت رشد فناوری ارز دیجیتال آنقدر زیاد است که تا مدت زمان نامشخصی نمی توان آن را نادیده گرفت. رمز ارزها در تک تک صنعت ها نفوذ کرده و نقش های مختلفی را ایفا می کنند. از طرف دیگر، علاقه مردم به بازار ارزهای دیجیتال روز به روز در حال افزایش است و این افزایش عمومی باعث می شود تا آینده درخشانی در انتظار ارزهای دیجیتال باشد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم تا در مقاله فناوری ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال و نحوه کار بلاک چین بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارزهای دیجیتال نوعی دیجیتالی و مجازی پول های رایج هستن که به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند و روی فناوری بلاک چین راه اندازی میشن. همچنین ارزهای دیجیتال ویژگی های زیادی دارن و همین موضوع باعث میشه تا مورد توجه خیلی از افراد قرار بگیرن و محبوبیت زیادی به دست بیارن.


نظرات کاربران در مورد فناوری ارز دیجیتال چیست؟(بررسی فناوری رمز ارزها)

  1. کسری (1401/08/29)

    در بخش معرفی انواع شبکه می تونستید شبکه های بیشتری هم معرفی کنید

  1. کیمیا (1401/09/02)

    کلا کار ارزهای دیجیتال این بود تمرکززدایی کنن

  1. عیسی (1402/03/03)

    مقاله خوبی بود خسته نباشید

  1. عزیز (1402/03/10)

    مقاله کاملی بود خسته نباشید

در مورد فناوری ارز دیجیتال چیست؟(بررسی فناوری رمز ارزها) نظر دهید
سوال امنیتی :8+58 = ?