ممکن است چانگ پنگ ژائو محکوم شود

ممکن است چانگ پنگ ژائو محکوم شود
  • 14:01 1403-01-29
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

شممکن است در تاریخ 30 آوریل چانگ پنگ ژائو در دادگاه محکوم شود. سام بنکمن فرید، مدیر عامل سابق صرافی ارز دیجتال FTX بعد از محکومیت به هفت فقره جنایت، به 25 سال حبس محکوم شد و بسیاری در مورد اینکه این برای چانگ پنگ ژائو چه معنایی دارد، حدس می زنند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که چانگ پنگ ژائو مدیر عامل سابق صرافی بایننس بود.
توجه داشته باشید که چانگ پنگ ژائو مدیر عامل سابق بایننس قرار است بیش از 160 روز بعد از اعتراف به یک جرم به عنوان بخشی از توافقنامه حل و فصل با مقامات ایالات متحده، در برابر یک قاضی فدرال رزرو حاضر شود. در 30 آوریل، قاضی ریچارد جونز از دادستان ها و وکلای CZ در دادگاه ناحیه غربی واشنگتن برای یکی از مورد انتظارترین روند قانونی در فضای ارز دیجیتال از زمان محکومیت مدیر عامل صرافی FTX استماع خواهد کرد.
جلسه صدور حکم ژائو قبلا یکبار به تعویق افتاده است، ولی در زمان نوشتن این مطلب انتظار می رفت تا پایان ماه برگزار شود. در نوامبر 2023 ژائو به یک اتهام به دلیل عدم اجرای یک برنامه موثر مبارزه با پولشویی در زمانی که در بایننس بود، اعتراف کرد و قانون رازداری بانکی را نقض کرد. او به عنوان بخشی از این قرارداد از سمت مدیر عاملی استعفا داد که در آن صرافی ارز دیجیتال و ژائو توافق کردند که 4.3 میلیارد دلار برای حل و فصل اقدامات اجرای مقررات مدنی در ایالات متحده بپردازند که شامل شکایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بود.
طبق دستورالعمل های مجازات ایالات متحده، قاضی جونز می تواند CZ را تا 10 سال در زندان فدرال قرار دهد، ولی برای اتهام هایی که با آن روبروست، حکمی بین 12 تا 18 ماه توصیه می شود. Bankman Fried در 28 مارس به 25 سال جبس محکوم شد، ولی به غیر از این واقعیت که هر دو مورد مربوط به اعضای برجسته فضای ارز دیجیتال هستند، شباهت های کمی وجود دارد. برخی از افراد معقتد هستند که با توجه به اعتراف به گناه و همکاری با مقامات، ژائو نمی تواند با زندان روبرو شود.
 

تگ ها