وزارت چین درباره یوان دیجیتالی جعلی هشدار داد

وزارت چین درباره یوان دیجیتالی جعلی هشدار داد
  • 13:12 1402-12-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

وزارت چین در مورد برنامه یوان دیجیتال جعلی هشدار داده است. این برنامه از جنبه های ظریف با نسخه رسمی متفاوت است و پول و اطلاعات حساس کاربران را به سرقت می برد. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که یوان دیجیتال یکی از دارایی های جدید در بازار کریپتو است که بانک مرکزی چین پشت آن است.
با توجه به پستی در WeChat که به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نسبت داده شده است، یک اپلیکیشن یوان رقم جعلی کشف شده است. دانلود اسب تروجان بسیار شبیه به نسخه رسمی است، ولی تفاوت های جزئی را می توان تشخیص داد. این وزارت خانه گفت که علاوه بر انتقال سود سهام، برنامه جعلی می تواند اطلاعات حساس کاربر را جمع آوری کند و خدمات مشتریان جعلی را ارائه دهد که کاربر را به سمت ابزارهای اجتماعی غیرمعمول هدایت می کند تا توقیف وجوه کاربر را تسهیل کند.
توجه داشته باشید که برنامه ارز دیجیتال جعلی بانک مرکزی از لوگویی با طرح کلی متفاوت از اپلیکیشن معتبر استفاده می کند و رابط کاربری آن متفاوت ولی قابل مقایسه است. این برنامه جعلی نامی متفاوت از واقعی دارد، همچنین شماره نسخه متفاوت و هویت خلاصه پیام MD5 متفاوت است. شما باید امنیت ارزهای دیجیتال را جدی بگیرید.
هیچ اطلاعاتی در مورد طرف های کلاهبرداری یا اقداماتی که برای جلوگیری از آن صورت گرفته است، ارائه نشده است. Cointelegraph نتوانست برنامه جعلی را در فروشگاه های اپل یا گوگل پیدا کند. این اولین برنامه ادعایی تقلبی یوان دیجیتال نیست. کلاهبرداری های مشابهی در سال های 2021 و 2022 کشف شد. ژو شیائوچوان رئیس سابق بانک مرکزی چین طی سخنرانی در مجمع مالی دیجیتال 2023 چین در 13 اکتبر گفت که با کاهش هزینه های فنی و راحت تر شدن سیستم، هزینه سوء استفاده کمتر و کمتر می شود.
 

تگ ها