3.5  سال حبس برای هک 9 هزار دلاری از کوین بیس

3.5  سال حبس برای هک 9 هزار دلاری از کوین بیس
  • 12:05 1403-05-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

یک هکر بریتانیایی به دلیل کلاهبرداری وب‌سایت ساختگی کوین‌بیس و سیگنال ارز دیجیتال خود با زندان مواجه می‌شود، رمزارز ادعایی یک مرد ال پاسو به نام «پونزی» هزینه ‌های زندگی مجلل او را تامین می‌کند، و واشنگتن DFI آخرین کلاهبرداری بالقوه رمزارز را اعلام می‌کند. گزراندن دوره های آموزش ارز دیجیتال میتواند یکی از راه ها برای جلوگیری از این نوع حملات کریپتویی باشد.
یک هکر رایانه بریتانیایی که بیش از 500 حساب Coinbase را با استفاده از روش‌های تولید سیگنال‌های ارز دیجیتال در سال ‌های 2018 و 2019 از طریق وب‌ سایت‌ های فیشینگ به خطر انداخته بود، به دلیل نقشی که در این کلاهبرداری داشت، به سه سال و نیم زندان محکوم شد. 
بر اساس چندین رسانه خبری، الیوت گانتون به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در خارج از بریتانیا و پولشویی اعتراف کرد. بر اساس گزارشی که در 27 جولای توسط North Norfolk News منتشر شد، او و دیگران در زمانی که فقط 17 و 18 سال داشت، بیش از 900000 دلار از بیش از 500 حساب Coinbase سرقت کردند.
در این دادخواست آمده که گانتون با ارسال اطلاعات ورود آنلاین به یک وب سایت جعلی به حساب های صرافی ارز دیجیتال Coinbase دسترسی پیدا کرده است. این اولین باری نیست که او به دلایل اشتباه تیتر یک روزنامه می شود.
گانتون ابتدا در سال 2019 به دلیل سرقت اطلاعات شخصی مشتریان TalkTalk در ازای صدها هزار دلار ارز دیجیتال به 20 ماه زندان محکوم شد. با این حال، طبق گزارش ها، او با تکمیل یک حکم بازپروری 12 ماهه موفق شد از زندان اجتناب کند.
او همچنین پس از هک کردن چندین اکانت پرمخاطب اینستاگرام، به او دستور داده شد تا 407359 پوند انگلیس را به ارزش 524700 دلار بازپرداخت کند. در همین حال، در ایالات متحده، یک دادگاه فدرال به Abner Alejandro Tinoco و شرکت او، Kikit and Mess Investments، پس از اجرای طرح‌های تقلبی ارزهای دیجیتال و ارزهای خارجی، بیش از 31 میلیون دلار را محکوم کرد.
Tinoco متهم به پذیرش وجوه سرمایه گذاری از مشتریان و پرداخت سودهای «جعلی» به مشتریان دیگر، شبیه به «طرح پونزی» است. او قربانیان را گمراه کرد که فکر کنند وجوه آنها سرمایه گذاری شده است - در عوض. این بودجه برای پرداخت هزینه های زندگی مجلل Tinoco، که شامل هزینه های سفر برای اجاره یک جت شخصی، یک عمارت مجلل و سایر املاک و مستغلات بود، استفاده شد.

لینک خبر: cointelegraph

تگ ها