شبکه ERC-20 اتریوم بهترین دوست کلاهبرداران ارز دیجیتال است

شبکه ERC-20 اتریوم بهترین دوست کلاهبرداران ارز دیجیتال است
  • 12:01 1403-01-17
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

توکن های ERC-20 از جمله دارایی های هستند که معمولا در صنعت کریپتو به سرقت می روند و حتی برخی از بروزرسانی هایی که برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شده اند، سرقت را سهوا تسهیل می کنند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که اتریوم یکی از بزرگ ترین شبکه های ارز دیجیتال است که پروژه های زیادی در بستر شبکه اتریوم توسعه یافته اند.
طبق گزارش Scam Sniffer، استاندارد توکن تقریبا فراگیر شبکه اتریوم، 89.5 درصد از 71.5 میلیون دلار ارز دیجیتال از دست رفته به دلیل کلاهبرداری های فیشینگ در ماه مارس را تشکیل می دهد. این توکن ها در نتیجه فیش شدن ناخواسته قربانیان و تایید عملکردهایی مانند مجوز و افزایش کمک هزینه به سرقت رفته اند. فناوری ارز دیجیتال در نظر گرفته شده برای افزایش کارایی استاندارد توکن، آسیب پذیری های جدیدی را معرفی کرده اند.
توکن های ERC-20 که برای اولین بار در سال 2015 معرفی شدند، پر از حفره ای امنیتی هستند و شانس کمی برای اصلاح به این زودی ها وجود دارد. Mikko Ohtamaa یکی از بنیانگذاران استراتژی تجارت پروتکل سرمایه گذاری الگوریتمی، به مجله می گوید مشکل به دلیل تصمیمات بد تاریخی در طراحی ERC-20 و اتریوم است.
او می گوید مسائل مربوط به طراحی توکن معمولا یک مشکل خاص برای ارز اتریوم و سولانا است. Ohtamaa می گوید این مشکل در زنجیره های دیگر مانند MultiversX، کازماس و Radix Based و غیره برطرف شده است. ولی ماهیت تغییر ناپذیر قراردادهای هوشمند، تلاش ها برای الاح نقص های ERC-20 را پیچیده می کند.
Permit2 Uniswap یک قرارداد هوشمند که در سال 2022 راه اندازی شد. هدف از آن بهبود تراکنش ها با اجازه دادن به کاربران برای اعطای تاییدیه های دسته ای توکن به Dapps است. این امر نیاز به تاییدیه های جداگانه برای هر تراکنش را از بین می برد و باعث صرفه جویی در هزینه های گاز در این فرایند می شود.