ارائه روش های سهام داری اتریوم از طرف ویتالیک بوترین

ارائه روش های سهام داری اتریوم از طرف ویتالیک بوترین
  • 11:07 1403-07-30
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، در چارچوب مرحله "Scourge" از نقشه راه فنی اتریوم، چندین راه‌حل برای کاهش تمرکز در تولید بلاک‌ها و استیکینگ ارائه کرده است. او در پستی در تاریخ ۲۰ اکتبر نگرانی خود را درباره تمرکز اقتصادی در استیکینگ ابراز کرد و بیان داشت که استخرهای کوچک استیکینگ به دلیل فشارهای اقتصادی به سمت استخرهای بزرگ‌تر می‌روند. این روند منجر به این شده است که تنها دو نهاد، ۸۸ درصد از بلاک‌های اتریوم را در دو هفته اول ماه اکتبر تولید کنند. در این شرایط، آموزش ارز دیجیتال به‌ویژه در مورد استیکینگ و تمرکززدایی می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهتر این مسائل را درک کنند.

بوترین تأکید کرد که تمرکز در استیکینگ یکی از بزرگترین تهدیدات برای اتریوم است و می‌تواند به مشکلاتی مانند سانسور تراکنش‌ها و حتی بحران‌های جدی‌تر منجر شود. او اشاره کرد که در حال حاضر ۳۰ درصد از اتر در حال استیک است و این مقدار برای محافظت در برابر حملات ۵۱ درصد کافی است، اما اگر بیشتر اترها وارد فرآیند استیک شوند، ممکن است ریسک‌های جدیدی ظهور کند. به گفته او، استیکینگ ممکن است به مرور زمان کمتر سودآور شود و فشار بیشتری را بر دارندگان اتر وارد کند.

برای مقابله با این مشکلات، بوترین پیشنهاد کرد که میزان اتر قابل استیک توسط هر کاربر محدود شود و جریمه‌های استیکینگ به ۱۲.۵ درصد از اتر استیک شده محدود گردد. او همچنین مدلی دو لایه برای استیکینگ پیشنهاد کرد که شامل یک لایه پر ریسک (قابل اسلش شدن) و یک لایه بدون ریسک (غیر قابل اسلش) است. این مدل می‌تواند به کاهش تمرکز کمک کند و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را برای کاربران به شکلی متعادل‌تر و کم‌ریسک‌تر فراهم سازد. این راه‌حل‌ها می‌تواند به حفظ امنیت شبکه اتریوم کمک کرده و از بروز بحران‌های ناشی از تمرکز جلوگیری کند، در حالی که فرصت‌های کسب درآمد از طریق استیکینگ را همچنان حفظ می‌کند.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها