6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال (آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال (آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال)"


  • 15:01 1403-01-31
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

 
این مقاله در مورد آموزش کسب درامد از ارزهای دیجیتال بوده و قصد داریم 6 روش کسب درامد از ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم. در حقیقت زمانی که فناوری بلاکچین متولد شد، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که روزی این فناوری و ارز های دیجیتالش در کانون توجهات قرار بگیرن. شش، هفت سال قبل ارز های دیجیتال قیمت نه چندان زیادی داشتن و کسانی که در این حوزه سرمایه گذاری می کردن، معمولا توسط اطرافیان سرزنش میشدن و بهشون می گفتن که پولت رو به باد دادی و این چیزا آینده ای ندارن. امروز اگر خوب به دور و اطرافمون نگاه کنیم، میبینیم اونایی که از چند سال قبل وارد بازار شدن، الان کلی سود کردن و ارزش سرمایه شون چند برابر شده و پیش بینی ها مبنی بر آینده دار نبودن ارز های دیجیتال کاملا برعکس از آب دراومد. با اینکه کسانی که از چند سال قبل اقدام به سرمایه گذاری کردن سود های بالایی داشتن ولی زمینه کسب درآمد و سود های خوب دراین بازار همچنان به قوت خودش باقی هستش. شما می تونید با آموزش ارز دیجیتال و یادگیری اصولی مبانی اون، همچنان در این بازار پرسود و جذاب درآمد دلاری کسب کنید. در این مقاله قصد داریم راه های کسب درآمد از ارز های دیجیتال رو شرح بدیم و توضیحاتی براتون ارائه بدیم.

همانطور که در هر کسب و کار دیگری رعایت اصول و قوانین به نتیجه درست ختم می شود در بازار ارزهای دیجیتال هم کسب سود به این موضوع بر می گردد که اولا راه های کسب سود در این بازار رو بشناسی و بعد با قدم های درست و اصولی پیش برید. ما در آکادمی ارزسنج بهترین راه های کسب سود در بازار را یاد خواهیم داد. لطفا تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

 

روش های کسب درآمد از ارز های دیجیتال

روش های کسب درآمد از ارز های دیجیتال

در این بخش انواع راه های کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال را به شما کامل یاد خواهیم داد.

1.    سرمایه گذاری بلند مدت (خرید و هولد ارز های دیجیتال) :

اغلب سرمایه گذاران بزرگ و مطرح بازار ارز های دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل، ترون و .... رو خریداری و برای بلند مدت نگه داری می کنن. این کوین ها نشون دادن که در بلند مدت همواره رو به رشد بودن و سود خوبی عاید سرمایه گذار هاشون کردن. در این شیوه، مهم‌ترین عامل موفقیت، شناخت ماهیت و هدف پروژه‌ و همچنین پیش‌بینی درست از آینده‌ی قیمت ارز مورد نظر هستش. اگر نگاهی به داده‌ های تاریخی وبسایت های‌ آماری مثل کوین‌مارکت‌کپ بندازیم و به لیست قیمت‌ های 6 تا 7 سال قبل توجه کنیم، خیلی از پروژه‌ ها هستن که زمانی در بین 10 پروژه‌ی اول بازار قرار داشتن ولی امروزه کسی حتی اسم اونا رو هم نمی دونه. با توجه به این که بیت کوین از روز اول تا به الان رتبه‌ نخست رو در اختیار داشته (اتریوم هم در رتبه بعدی)، بهتر میشه درک کرد که چرا بیشتر سرمایه‌ های این بازار به این دو پروژه اختصاص داشته و همچنان بیشترین گردش مالی رو دارن.


2.    معامله گری یا ترید کردن :

یکی دیگه از روش های کسب سود از ارز های دیجیتال و داشتن درآمد دلاری، معامله گری و یا ترید ارز های دیجیتال هستش.معامله گری و ترید کردن به معنای اینه که بازار رو زیر نظر بگیریم و با استفاده از نوسانات کوتاه مدتی قیمت ها، خرید و فروش کنیم و به سود برسیم. موفقیت در این زمینه مستلزم این هستش که تریدر ارز دیجیتال، تحلیل درستی از روند قیمت ها داشته باشه و دوره های آموزش تحلیل ارز دیجیتال رو سپری کرده باشه. در تحلیل ارز های دیجیتال سه روش و تکنیک عمده داریم که در ادامه توضیحات اجمالی پیرامون هر کدومش ارائه میدیم.

•    تحلیل تکنیکال :

برای کسب درآمد از ارز های دیجیتال به روش ترید کردن، لازمه که اصول تحلیل تکنیکال رو خوب بلد باشین و با طی دوره های آموزش تحلیل ارز دیجیتال، به یک تحلیل گر خوب تبدیل بشید . در تحلیل تکنیکال، روند ها و نمودار های قیمتی در دوره های گذشته بررسی میشه و الگو های قیمتی که تکرار شونده بودن، استخراج میشه. با تشخیص الگو های تکرار شونده در گذشته می تونیم اون رو به وضعیت قیمتی آینده هم تعمیم بدیم و قیمت های اینده رو با دقت و ضریب اطمینان بالایی پیش بینی کنیم. در ارز سنج شما میتونین آموزش تحلیل تکنیکال رو به بهترین و کامل ترین شکل ممکن در قالب یک دوره تهیه و استفاده کنین.

•    تحلیل بنیادی :

تحلیل بنیادی که بهش تحلیل فاندامنتال هم میگن تاکید بر بررسی ارزش ها و پتانسیل های ذاتی داره. به عبارت دیگه تحلیل بنیادی هنر درک عامل های کمی و کیفی موثر در ارزش یک چیز هستش. در تحلیل فاندامنتال ما دنبال کشف قیمت نیستیم، بلکه میخوایم که ارزش چیز ها رو درست و دقیق تشخیص بدیم و اصالت اون رو برای سرمایه گذاری بسنجیم. ما آموزش تحلیل فاندامنتال را در قالب یک دوره و بصورت کاملا تخصصی در ارزسنج تهیه کرده ایم و در صورت علاقه می تونین ازش استفاده کنین و در این زمینه کاملا حرفه ای بشین.

•    روان شناسی بازار :

همان گونه که از اسمش پیداست، توجه به بررسی رفتار و حالات هیجانی بازار داره. علاوه بر روند قیمت ها و ارزش های ذاتی، هر بازاری من جمله بازار ارز های دیجیتال، بازیگرانی داره که نقش تعیین کننده در فراز و نشیب های بازار دارن. با روانشناسی بازار، حالت های هیجانی بازار و رفتار بازیگران بزرگ و فعالان بازار رو تشخیص میدیم و این باعث میشه که در موقعیت های مناسب تر اقدام به خرید و فروش کنیم.

3.    سپرده گذاری یا استیکینگ (Staking) : 

مفهوم سپرده گذاری یا  Stakingبر مبنای شبکه های بلاکچینی که بر اساس الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام کار (POS) میکنن، تعریف میشه. در این شبکه ها تایید تراکنش ‌ها و ساخت و توسعه بلاک های جدید توسط نود هایی به نام ولیدیتور (Validator) انجام میگیره و هر ولیدیتور باید مقداری از ارز بومی اون شبکه رودر آدرس مشخصی سپرده‌گذاری کنه. با توجه به ساختار هر شبکه، سایر کاربر ها یا می‌تونن با ایجاد یک نود مستقل خودشون یک ولیدیتور مستقل بشن یا اینکه یکی از ولیدیتور های شبکه رو به عنوان نمایند‌ه‌ی خود انتخاب کرده و سپرده‌ خودشون رو به اون پرداخت کنن. باید توجه کنین که هر قدر مبلغ سپرده‌گذاری بیشتر باشه، میزان مشارکت در پردازش و حفظ امنیت شبکه هم بیشتر میشه و به طبع سود بیشتری حاصل سپرده گذار هم میشه. اکثر کیف پول های معروف مثل تراست ولت، اتمیک ولت و.... از قابلیت استیکینگ چند رمز ارز پشتیبانی می کنن که لیست شون رو می تونید با یه سرچ ساده تو اینترنت در بیارید. اگه دوست دارین در مورد استیکینگ ارزهای دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنین، ویدئوی آموزش استیک کردن در تراست ولت به همراه مطالب مرتبط با اون رو نگاه کنین.

4.    تامین مالی در پروژه های Defi :

سال 2020، سال ظهور و فراگیری امور مالی غیر متمرکز موسوم به دیفای بود. به لطف قابلیت قرارداد های هوشمند اتریوم یا همون Smart Contracts و فراهم شدن امکان ایجاد توکن رو این بلاکچین، شاهد ارائه طیف گسترده ای از پروژه های رمز ارزی با هدف ارائه خدمات مالی بودیم. انواع پروژه های وام دهی (Lending)، صرافی های غیر متمرکز (DEX)، استیبل کوین ها (Stablecoins) و پلتفرم های ییلد فارمینگ (Yield Farming) و.... مبتنی بر دیفای در این عصر معرفی شدن. اکثر این پلتفرم های نوظهور تحت مفهومی با نام استخر نقدینگی یا  Liquidity Pool کار می کنن. استخر های نقدینگی نقش مهم و تعیین کننده ای در اکوسیستم شبکه‌ مالی دیفای بر عهده دارن و نقدینگی مورد نیاز برای وام‌دهی، تبادل توکن‌ در صرافی های غیر متمرکز و ... تامین می کنن. نقدینگی این استخر هم توسط یک عده از کاربران تامین میشه. کاربرانی که در واقع سرمایه های خودشون رو در قرارداد های هوشمند این پلتفرم ها سرمایه گذاری می کنن و در ازای اون از راه های مختلف سود میگیرن. نکته‌ حائز اهمیت در این روش، شناسایی یک پلتفرم با بنیاد قوی و با ایده‌ای جذاب و کاربرپسند هستش. به علاوه باید به این نکته هم توجه کنیم که امکان هک استخر‌های نقدینگی وجود داره. پس باید جوانب اطمینان رو هم از هر جهت در نظر بگیریم.

5.    استخراج ارز های دیجیتال (Mining) :

یکی دیگه از روش های کسب درآمد از ارز های دیجیتال، استخراج برخی از رمز ارز ها هستش. توجه کنید که همه ارز های دیجیتال قابل استخراج نیستن و فقط ارز هایی خاصی مثل بیت کوین، اتریوم و .... استخراج یا ماین میشن. برای استخراج یک سری از رمز ارز ها نیاز به دستگاه های خاصی با نام ماینر دارید. باید بدونید که این دستگاه ها مصرف برق و سر و صدای زیادی دارن و از لحاظ قانونی برای نصب و به کارگیری شون محدودیت وجود داره.

6.   ساخت و خرید ان اف تی NFT

از جمله روش های کسب درامد از ارزهای دیجیتال این هستش که در ساخت و خرید ان اف تی NFT مشارکت داشته باشین. این روزها بازار ان اف تی ها از تب و تاب خاصی برخوردار هستش و قیمت بعضی از NFT ها بسیار بالا رفته. اگه نقاش خوبی هستین یا طرح های زیبایی دارید می تونین اموزش های ما در در مورد نحوه ساخت NFT در ارزسنج مشاهده نمایید و اون ها رو به ان اف تی تبدیل کنین و بعد اون ها رو بفروشین. این یکی از راه هایی هستش که هم باید براش زمان بزارین و هم صبور باشین تا بتونین در اون سود کسب کنین. 

مقاله پیشنهادی: ان اف تی NFT چیست؟

چگونه از ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنیم؟

زمانی که ارز بیت کوین(BTC) برای اولین بار عرضه بازار شد، هیچ کس انتظار نداشت که در کنار سایر رمز ارزها مانند اتریوم، دوج کوین و تتر چنین ارزش بازار داشته باشد و دنیا را منفجر کنند. شما می توانید اکنون از 6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال استفاده کنید و درآمد زیادی از رمز ارزها به دست آورید.
افراد زیادی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وارد حوزه کریپتو می شوند، ولی تمامی آنها در این مسیر موفق نمی شوند و نمی توانند درآمد مد نظر خودشان را کسب کنند. اصلی ترین دلیل این است که با روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال آشنا نیستند. شما می توانید بعد از شناخت روش های کسب درآمد از رمز ارزها، درآمد زیادی کسب کنید و در حوزه کریپتو موفق شوید.
همانطور که در بسیاری از بازارهای مالی، اصلی ترین روش کسب درآمد ترید یا خرید و فروش دارایی ها است، در بازار کریپتو نیز شما می توانید با ترید ارزهای دیجیتال درآمد بالایی کسب کنید. بازار کریپتو با توجه به گستردگی فعالیت و جدید بودن فعالیت های معرفی شده، روش های مختلفی را برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می دهد و شما می توانید از این روش ها درآمد بالایی کسب کنید.

محاسبه درآمد ارز دیجیتال

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چگونه درآمد ارز دیجیتال خودمان را محاسبه کنیم؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که محاسبه درآمد ارز دیجیتال برای روش های مختلف کسب درآمد کمی پیچیده و سخت است. شما نمی توانید به راحتی در منزل بشینید و از ارزهای دیجیتال درآمد کسب کرده و آن را محاسبه کنید. برای این کار باید آموزش های لازم را فرا بگیرید.
شما باید درآمد ارزهای دیجیتال از روش های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و با استفاده از داده های به دست آمده، بهترین تصمیم را برای استفاده از آن روش ها بگیرید. ما سعی می کنیم در این مطلب مقایسه ای از نظر درآمد و شرایط رسیدن به این درآمدها را داشته باشیم تا انتخاب بهتری برای شما ایجاد کرده و شرایط کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال را برای شما راحت تر کنیم.

سخن پایانی

بازار ارز های دیجیتال چند سالیه که رونق زیادی گرفته و توجهات زیادی سمت خودش جلب کرده. در حال حاضر این بازار، یک بازار پرسود و جذاب تلقی میشه و راه برای سود کردن و کسب درآمد از این بازار زیاده. راه های کسب درآمد در این بازار رو عنوان کردیم و پیرامون هر کدوم توضیحاتی ارائه دادیم. در این مقاله سعی کردیم به آموزش کسب درامد از ارزهای دیجیتال بپردازیم و امیدواریم برای شما مفید بوده باشه.


نظرات کاربران در مورد 6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال (آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال)

  1. امین (1401/08/19)

    روش های کسب درامد از ارزهای دیجیتال زیادن ولی خب ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  1. بهروز (1401/08/22)

    مطالب خوبی بود ممنون

  1. رضا (1401/08/29)

    بنظرم استیکینگ الان فایده ای نداره هر چی بهت سود میده از اون ور بازار ریزش می کنه و ارزش سرمایه خودت پایین میاد.

  1. گرمان (1401/09/02)

    بنظرم هولدر خوب کسی نیستش بخره نگه داره واسه یه تایم خاص. بلکه کسیه که بخره ارز رو بعدش تو موقعیت مناسب بفروشه. مثلا میبینه همه جا خبر منفی هستش دیگه باید بفروشه

  1. بهراد (1402/03/03)

    به نظر میاد در آینده فرصت های سرمایه گذاری بیشتری در انتظار ارزهای دیجیتالی خواهد بود.

  1. بهداد (1402/03/11)

    ترید یکی از بهترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است

در مورد 6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال (آموزش کسب درامد از بازار ارزهای دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :1+52 = ?