اتریوم بهتر از بیت کوین عمل می کند، این برتری تا کی ادامه دارد؟

اتریوم بهتر از بیت کوین عمل می کند، این برتری تا کی ادامه دارد؟
  • 13:10 1402-10-28
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق بررسی های انجام شده، ارز دیجیتال اتریوم(ETH) بهتر از بیت کوین(BTC) عمل می کند. به عبارت دیگر، اتریوم 20 درصد بهتر از بیت کوین عمل می کند، ولی اتریوم تا چه مدت می تواند حمایت 2.5 هزار دلاری خودش را حفظ کند و همچنان به سمت بالا حرکت کند؟
توجه داشته باشید که افزایش فعالیت ارز دیجیتال اتریوم با افزایش فعالیت زنجیره ای و پیش بینی بازارها برای ارتقای شبکه و ETF پشتیبانی می شود، ولی آیا این کافی است؟ اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که حمایت یکی از سطوح مهم قیمت در نمودار اتریوم است که اتریوم چند باری به این ناحیه برخورد کرده و به آن عکس العمل نشان داده است.
قیمت اتریوم بین 8 و 11 ژانویه 20 درصد افزایش یافت، ولی برای حفظ سطح 2600 دلار تلاش کرد. اصلاح 3.5 درصدی بعدی به 2560 دلار در 16 ژانویه ممکن است برخی از گاوها را ناامید کرده باشد، ولی قیمت اتر بهتر از بیت کوین بوده است.19.5 درصد از 8 ژانویه چنین شکاف هایی کاملا غیر معمول هستند و آخرین بار در اکتبر 2022 رخ داده است.
نکته قابل توجه این است که سرمایه گذاران ارز دیجیتال اتر این سوال را مطرح می کنند که آیا سطح 2500 دلار باقی خواهد ماند، با توجه به اینکه واضحخ ترین محرک ها در کوتاه مدت انتظار نمی رود، یعنی صندوق قابل معامله در بورس اتریوم و ارتقای شبکه اتریوم و برنامه ریزی شده. از منظر صعودی، این رویدادها فرصتی را برای اتر(ETH) فراهم می کند تا از بازار کریپتو باقی مانده جدا شود، ولی در صورت نتیجه معکوس یا به تعویق افتادن، خطری نیز ایجاد می کند.
اتریوم معمولا 15 درصد از بیت کوین بهتر عمل نمی کند. قیمت اتر که 15 درصد یا بالاتر از بیت کوین در یک هفته بهتر عمل می کند، حداقل در دو سال گذشته چیزی معمولی نیست. علاو بر همبستگی بالا بین دو ارز دیجیتال، سال 2023 با ناامیدی از کاهش ارزش کل قفل شده اتریوم و هزینه های بالای گاز دائمی همراه بود که راه را برای بلاک چین های رقیب هموار کرد. در همین حال، بیت کوین از پیش بینی تایید ETF به خصوص بعد از پیوستن بلک راک به مسابقه در ژوئن 2023 سود برد.