موسسان کیف پول سامورایی به پولشویی متهم شدند

موسسان کیف پول سامورایی به پولشویی متهم شدند
  • 13:02 1403-02-06
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

بنیانگذاران کیف پول ارز دیجیتال سامورایی دستگیر و به پولشویی متهم شدند. دادستان ها ادعا می کنند که موسسان این کیف پول تقریبا 100 میلیون دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده اند. اگر دوره آموزش ارز دیجیتال شرکت کرده باشید، احتمالا می دانید که کیف پول سامورایی یکی از محبوب ترین ولت ها در دنیاست.
توجه داشته باشید که دولت آمریکا به رویکرد خود برای بررسی ابزارهای اختلاط ارز دیجیتال که ممکن است توسط بازیگران غیرقانونی و دولت های خارجی برای مخفی کردن نقل و انتقالات وجوه استفاده شود، ادامه می دهد. همچنین دادستان های فدرال، کیون رودریگز و ویلیام لونرگان هیل، بنیانگذاران کیف پول ارز دیجیتال سامورایی را به توطئه برای ارتکاب پولشویی متهم کردند. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در چهارشنبه، این جفت میکر را توسعه، بازاریابی و راه اندازی کردند که بیش از 100 میلیون دلار معاملات پولشویی از بازارهای غیرقانونی وب تاریک را تسهیل کرد.
بر اساس ادعای انتشار، سامورایی در مجموع تقریبا 2 میلیارد دلار تراکنش های غیرقانونی را بین سال 2015 تاکنون تسهیل کرده است. در کیفرخواست همراه آمده است که این رقم با تبدیل ارزش بیت کوین شسته شده از طریق وجوه به دلار آمریکا، بر اساس قیمت بیت کوین محاسبه شده است. به گفته دادستان، رودریگز 35 ساله و هیل 65 ساله تقریبا 4.5 میلیون دلار برای خدمات اختلاط خود دریافت کردند.
بر اساس کیفرخواست، ویژگی های مختلف هزینه های استخر متفاوتی داشتند. این دو متهم به توطئه برای ارتکاب پولشویی و توطئه برای اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز هستند. این اتهامات به ترتیب حداکثر 20 سال و پنج سال حبس دارند. طبق بیانیه مطبوعاتی، رودریگز صبح چهارشنبه دستگیز شد و امروز یا فردا در پنسیلوانیا محاکمه می شود. هیل، مدیر ارشد فناوری کیف پول سامورایی، صبح چهارشنبه در پرتغال دستگیز شد و به ایالات متحده فرستاده خواهد شد.
 

تگ ها