صرافی FTX سهام Anthropic خودش را فروخت

صرافی FTX سهام Anthropic خودش را فروخت
  • 12:11 1402-11-16
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، صرافی FTX به سمت فروش 8 درصد از سهام Anthropic حرکت می کند. همچنین این صرافی پیشنهادی برای فروش کل سهام خود در استارت آپ هوش مصنوعی Anthropic به ارزش حدود 1.4 میلیارد دلار ارائه کرد.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که FTX یکی از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتالی بود که نتوانست خیلی دوام بیاورد و در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد. همچنین بر اساس پرونده دادگاه در 3 فوریه، صرافی ورشکسته FTX به دنبال دریافت مجوز برای فروش بخشی از سهام خود در استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic است تا بخشی از دارایی های کاربران ضرر دیده را جبران کند.
توجه داشته باشید که صرافی ارز دیجیتال FTX درخواستی را به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده را ارائه کرد که به دنبال فروش سهام ترجیحی Anthropic Sereis B، شامل حقوق یا منافع موجود در آن، متعلق به شرکت خواهد خود یعنی Alameda Research بود. مدیر عامل سابق صرافی، بم بنکمن فرید، در آوریل 2022 حدود 530 دلار در آنتروپیک سرمایه گذاری کرد.
هفت ماه قبل از فروپاشی امپراطوری او در نوامبر همان سال، بر اساس شواهد ارائه شده در محاکمه قانونی بنکمن فرید در اکتبر 2023، سرمایه هولدرها در استارت آپ هوش مصنوعی در اصل از سپرده های مشتریان در صرافی ارز دیجیتال FTX بوده است.
بعد از بسته شدن دور تامین مالی سری B آن در آوریل 2022، شرکت آلامدا تقریبا 13.56 درصد از سهام آنتروپیک را در اختیار داشت. Anthropic اوراق بهادار دیگری را در دورهای تامین مالی بعدی منتشر کرد که مشارکت آلامدا را تا ژانویه به 7.84 درصد کاهش داد. ارزش این سهام تا دسامبر 2023 به 18 میلیارد دلار رسید. این صرافی همچنین به دنبال کوتاه تر کردن جدول زمانی بررسی برای پیشنهاد فروش خود است وتصمیم گیری در جلسه آتی دادگاه ورشکستگی در 22 فوریه را هدف قرار می دهد.
 

تگ ها