FTX حدود 1 میلیارد دلار از ETF بیت کوین گری اسکیل را فروخته است

FTX حدود 1 میلیارد دلار از ETF بیت کوین گری اسکیل را فروخته است
  • 13:11 1402-11-03
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

با توجه به بررسی های انجام شده، صرافی ارز دیجیتال FTX تقریبا 1 میلیارد دلار از ETF بیت کوین گری اسکیل(Grayscale) را فروخته است. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که صرافی FTX یکی از پلتفرم های معاملاتی شکست خورده است که در حال فروش دارایی های خود برای جبران ضرر وارد شده به کاربران است.
توجه داشته باشید که منابع قیمت بیت کوین از زمان تایید ETFهای بیت کوین کاهش یافته است. در تئوری اکنون که صرافی FTX فروش دارایی های قابل توجه خود را به پایان رسانده است، فشار فروش می تواند کاهش یابد، چو انحلال دارایی های دارایی های ورشکستگی یک رویداد نسبتا منحصر به فرد است. سرمایه گذاران بیش از 2 میلیارد دلار از گری اسکیل را از زمانی که در اوایل ماه جاری به یک صندوق قابل معامله در بورس تبدیل شد، فروخته اند.
طبق داده های خصوصی بررسی شده توسط کوین دسک(CoinDesk) و دو نفر از آشنایان، بخش بزرگی از این مهاجرت مربوط به املاک ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال FTX بود که 22 میلیون سهام را تخلیه کرد. بعد از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بعد از سالها تاخیر، سرانجام آنها را تایید کرد، تعداد زیادی از ETFهای بیت کوین نقدی در 11 ژانویه شروع به معامله کردند.
صندوق گری اسکیل(Grayscale) قبلا برای یک دهه وجود داشت. ساختار آن به عنوان یک صندوق سرمایه گذاری بسته کمتر جذاب و زمانی که SEC تبدیل آن به ETF را تصویب کرد، نزدیک به 30 میلیارد دلار دارایی جمع کرده بود، همراه با برکت دادن 10 ETF بیت کوین جدید ایجاد شده. در حالی که صندوق های جدید منتشر شده توسط شرکت هایی مانند بلک راک و فیدلیتی با جریان های ورودی روبرو شده اند، میلیاردها دلار بیت کوین از GBTC خارج شده است.
داده هایی که کوین دسک مشاهده کرد نشان می دهد که FTX بخش اعظم آن را به خود اختصاص داده است. 22 میلیون سهمی که فروخت که مالکیت GBTC FTX را به صفر رساند، نزدیک به 1 میلیارد دلار ارزش داشت. قیمت بیت کوین از زمان تصویب ETFها کاهش یافته است. یک تقابل آشکار در برابر امیدهای زیادی که مردم قبل از اعلام تصمیم SEC داشتند.
 

تگ ها