صندوق بین المللی پول، استیبل کوین ها و CBDCها را توصیف می کند

صندوق بین المللی پول، استیبل کوین ها و CBDCها را توصیف می کند
  • 11:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

صندوق بین المللی پول برای تقویت اقتصاد جزایر اقیانوس آرام، استیبل کوین ها و CBDCها را توصیه می کند. در حالی که CBDCها ممکن است بهترین گزینه برای کشورهایی با ارزهای موجود و بانک های بالغ باشند، استیبل کوین های خصوصی ممکن است به محیط زیست کمتر پیشرفته کمک کنند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که استیبل کوین ها جزو دارایی های مهم در بازار هستند.
توجه داشته باشید که صندوق بین المللی پول معقتد است که پول دیجیتال چه خصوصی و چه دولتی می تواند به دورافتاده ترین و پراکنده ترین کشورهای دنیا در اقیانوس آرام کمک کند تا مشارکت مالی و کیفیت خدمات مالی را افزایش دهند. در 25 مارس صندوق بین المللی پول گزارشی در مورد نقش بالقوه استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بر اقتصاد کشورهای جزایر اقیانوس آرام منتشر کرد. شما باید قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.
کارشناسان ارشد اقتصادی صندوق بین المللی پول در متنی 58 صفحه ای، چالش های پیش روی ده ها کشور و دولت کوچک واقع در منطقه جزایر اقیانوس آرام را برجسته کردند. صندوق بین المللی پول معقتد است که این کشورها می توانند با توسعه سیستم های پرداخت، گسترش شمول مالی و کاهش از دست دادن روابط بانکی خبرنگاری از انقلاب پول دیجیتال سود ببرند.
در حالی که این گزارش به طور قابل پیش بینی بر CBDC ها تمرکز دارد، دلیلی که به شدت توسط صندوق بین المللی پول حمایت می شود، همچنین به استیبل کوین های خصوصی با پشتیبانی ارزهای خارجی اشاره می کند. صندوق بین المللی پول کشورهای کوچک تر جزیره اقیانوس آرام را از انتشار استیبل کوین های مستقل خود به دلیل فقدان ظرفیت های نظارتی منع می کند. با این حال، تنها استیبل کوین خصوصی که به صراحت در گزارش ذکر شده است، تتر است.
به طور کلی، این گزارش نشان می دهد که بهترین گزینه برای PICها با پول ملی موجود و بانک های بالغ، یک CBDC دو لایه است که به کمک آن بانک مرکزی عملیات را صادر می کند، ولی این عملیات را به واسطه ها خصوصی واگذار می کند.
 

تگ ها