به نظر می رسد یوان دیجیتال جهان را تغییر خواهد داد

به نظر می رسد یوان دیجیتال جهان را تغییر خواهد داد
  • 14:12 1402-12-10
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

به نظر می رسد یوان دیجیتال می تواند جهان را تغییر دهد. یوان دیجیتال در خط مقدم فناوری CBDC قرار دارد، ولی لحظه پیشرفت آن هنوز فرا نرسیده است. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، قطعا می دانید که یوان دیجیتال، ارز ملی کشور چین است که توسط بانک مرکزی چین پشتیبانی می شود.
توجه داشته باشید که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین به عنوان یوان دیجیتال، e-CNY یا e-RBM شناخته می شود و با وجود تبلیغاتی، قسمت کوچکی از عرضه پول را نشان می دهد و تنها چند بار در سطح بین المللی در هر مقیاسی مورد استفاده قرار گرفته است. ولی سیاستمداران، بانکداران، فعالان و مشاغل در سراسر دنیا توجه زیادی به آن دارند. نظرات در مورد یوان دیجیتال متفاوت است، ولی آنها تقریبا همیشه افراطی هستند. برخی از افراد آن را ارز دیجیتال پیشرو در دنیا می دانند و برخی دیگر آن را ابزاری برای سرکوب و راهی برای براندازی تحریم های آمریکا می دانند. مانند هر چیز دیگری در کریپتو، احتمالا خیلی زود است که بگوییم، ولی پتانسیل آن زیاد است.
یوان دیجیتال با پروژه ای که به وسیله بانک مرکزی چین در سال 2014 راه اندازی شد، سرچشمه می گیرد. در آن زمان ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDCها ایده جدیدی بودند که فقط در محافل تخصصی مورد بحث قرار می گرفت. با این حال، علاقه به این موضوع به زودی افزایش یافت و موسسه تحقیقات ارز دیجیتال PBOC در سال 2016 به طور کامل تشکیل شد.
در اواخر سال 2019 یک پروژه آزمایشی یوان دیجیتال در چهار منطقه شهرهای شنژن، سوژو و چنگدو و منطقه جدید Xiongan راه اندازی شد. در حالی که هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، یوان دیجیتال به 21 منطقه در چین گسترش یافته است و در بازی های المپیک زمستانی 2022 مورد استفاده قرار گرفت و برای اولین بار خارجی ها را در معرض آن قرار داد. برخی از سیاستمداران ایالات متحده توصیه کرده اند که از آن استفاده نکنید و از اقتدارگرایی دیجیتال صحبت می کنند.
 

تگ ها