3  دلیل برای ضعف قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین

3  دلیل برای ضعف قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین
  • 13:04 1403-04-21
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر دنیا پس از بیت کوین است، اما تحلیلگران فنی معتقدند با توجه به ویژگی های مثبت فراوان اتریوم و سیگنال ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال در مقایسه با بیت کوین دارای ضعف کوتاه مدت است. سرمایه فعلی بازار 206 میلیون دلار است، اما گزارش بازار بیت کوین، صرافی BlowChain BlockPhain مشکلات معامله گر را افزایش داد. نشان می دهد که اتریوم در مقایسه با بیت کوین 25 درصد ضعیف شده است. اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت نیز در این حوزه نیاز به بررسی بیشتر دارد. سال با قدرت شروع شد، اما از اواسط مارس شروع به کاهش کرد. ETH در اواسط ماه مه افزایش یافت زیرا منتظر تایید ETF اتریوم در ایالات متحده بود. گزارش دارایی های دیجیتال جدید: Insights and Market Trends، انتشار مشترک CME Group و Glassnode، دلایل متعددی را نشان می دهد که چرا ETH تا سال 2024 عملکرد کمتری از BTC خواهد داشت.

اتریوم سال 2024 اصلاح عمیق تری را شاهد بود، با بزرگترین افت 31٪. طبق گفته های Cointelegraph Markets Pro و TradingView بین 12 مارس و 1 می. در مقایسه، بیت کوین در مدت مشابه ۲۳ درصد سقوط کرد. با بزرگ‌نمایی، روند نزولی اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین اصلاح عمیق‌تری را شاهد بود و بیشترین کاهش چرخه 2022-24 به -42 درصد رسید. نوسانات تاریخی شامل اصلاحات بیش از -65 درصدی در فازهای اولیه و اواخر بازارهای کلان صعودی بود. گزارش تیم Glassnode-CME همچنین بیان کرد که «نسبت ETH/BTC همچنان در چرخه 2023-24 کاهش می‌یابد» که نشان می‌دهد علاقه معامله‌گران در چرخه فعلی پایین می‌ماند. این گزارش به دلایل متعددی برای عملکرد ضعیف اتریوم اشاره می کند، از جمله تصویب ETF بیت کوین در ایالات متحده در ژانویه 2024 و افزایش رقابت سایرین.

با این حال، راه‌اندازی ETF آمریکا برای اتریوم می‌تواند کاتالیزوری برای بازگشت نزولی باشد. این گزارش با استفاده از معیارهای زنجیره‌ای از شرکت اطلاعات بازار Glassnode، نسبت ارزش بازار به درآمد (MVRV) را برای اندازه‌گیری بازده سرمایه‌گذاری تجزیه و تحلیل کرد.
نسبت MVRV تفاوت بین ارزش بازار و سرمایه واقعی را دنبال می کند و میانگین سود یا زیان بازار را نشان می دهد.

لینک خبر: https://cointelegraph.com/news/3-reasons-why-ethereum-price-continues-to-underperform-against-btc-in-2024
 

تگ ها