آشنایی با اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت

  • 23:06 1403-06-23
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

آشنایی با اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت بسیار اهمیت دارد. معاملات کوتاه مدت استراتژی ای است که هدف آن باز و بسته کردن پوزیشن ها در یک بازه زمانی کوتاه است، معمولاً روزها یا هفته ها، اگرچه می تواند حتی کوتاه تر باشد. این نوع استراتژی معاملاتی به ویژه در میان معامله‌گران خرده‌فروشی و نهادی که امیدوارند از تغییرات قیمت کوچک و روندهای کوتاه‌مدت سود ببرند، محبوب است. سیگنال ارز دیجیتال انواع معاملات مختلفی دارد. به طور کلی، معاملات کوتاه مدت در مقایسه با روش های سنتی سرمایه گذاری، روشی سوداگرانه تر برای معامله است. در این مقاله انواع استراتژی‌های معاملاتی کوتاه‌مدت مانند اسکالپینگ، معاملات روزانه و نوسانی می پرداریم.

اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت

معاملات کوتاه مدت  یکی از انواع سیگنال های ارزهای دیجیتال  است. این معاملات بر نوسان قیمت یک ابزار مالی برای سودهای سریع متمرکز است، در حالی که تجارت بلندمدت بر جنبه های اساسی تر تمرکز دارد و هدف آن کسب بازدهی ثابت در بازه زمانی طولانی تر است؛ بنابراین، معاملات کوتاه‌مدت به‌عنوان یک نوع سرمایه‌گذاری سفته‌بازانه‌تر به‌جای رویکرد خرید و نگهداری سنتی در نظر گرفته می‌شود. تجارت بر اساس کوتاه مدت اغلب شامل استفاده از محصولات مشتق شده، مانند اسپرد بت ها و CFD ها می شود. این موارد به شما امکان می‌دهد بر اساس اینکه فکر می‌کنید قیمت دارایی افزایش یا کاهش می‌یابد، موقعیت خرید یا فروش باز کنید و سپس بسته به جهتی که بازار به آن می‌رود، سود یا زیان خواهید داشت. شما باید با اهرم معامله کنید که در معرض دید بهتری برای ابزارهای مالی قرار می‌گیرد، اما ریسک ‌های زیادی را به همراه دارد. اگر بازار دچار نوسان شد و شما ضرر کردید، بدون در نظر گرفتن درصد ضرر شما، بر اساس ارزش کامل موقعیت خواهد بود. این بدان معنی است که شما می توانید بیش از 5 برابر مبلغ سپرده خود را از دست بدهید.

استراتژی های معاملاتی کوتاه مدت

اعتماد به سیگنال های ارزهای دیجیتال  بسیار مهم است. ستراتژی های مختلفی برای سیگنال کوتاه مدت وجود دارد که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

اسکالپینگ

اسکالپینگ یک استراتژی کوتاه مدت افراطی است که هدف معامله گران ورود و خروج از موقعیت ها در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه است. اسکالپرها معمولاً صدها تراکنش را در یک روز معاملاتی متوسط انجام می دهند تا به سود قابل توجهی دست یابند. معامله‌گرانی که از استراتژی‌های اسکالپینگ استفاده می‌کنند فقط بر روی اکشن قیمت و تحلیل تکنیکال تمرکز می‌کنند و هر عنصر تحلیل بنیادی را نادیده می‌گیرند. این استراتژی کوتاه مدت اغلب برای بازارهای فارکس و کالاها استفاده می شود، زیرا جفت ارزهای خاصی مانند EUR/USD و EUR/GBP و کالاهایی مانند نفت خام برنت و WTI می توانند تغییرات سریع قیمت را به صورت روزانه تجربه کنند. 

معاملات روزانه

استفاده از سیگنال های کوتاه مدت

معاملات روزانه احتمالاً محبوب ترین استراتژی معاملاتی کوتاه مدت است که می تواند برای هر طبقه دارایی یا بازار مالی استفاده شود. معامله گران روز با هدف بستن موقعیت ها قبل از بسته شدن بازار، چندین ابزار را در طول روز خرید و فروش می کنند. این به این معنی است که آنها یک شبه موقعیت ندارند و به نوبه خود از هزینه های یک شبه اجتناب می کنند. معاملات روزانه تعادلی بین یک استراتژی کوتاه مدت افراطی مانند اسکالپینگ و یک استراتژی بلند مدت مانند معاملات نوسانی ایجاد می کند. معامله گران روزانه اندکی زمان بیشتری برای ارزیابی معاملات خود نسبت به اسکالپرها دارند که کمی سطح ریسک را کاهش می دهد. آن ‌ها می‌توانند نمودارهای قیمت را مطالعه کنند تا بالا و پایین‌های روز قبل را شناسایی کنند که سپس می‌تواند به ایجاد یک استراتژی موثر برای روز معاملاتی فعلی کمک کند. 

معاملات نوسانی

استفاده از سیگنال های کوتاه مدت

معاملات نوسانی یک استراتژی کوتاه مدت تا میان مدت است که در آن معامله گران موقعیت های باز را برای چند روز یا چند هفته حفظ می کنند. همانطور که از نام آن مشخص است، معامله گران ممکن است نوسانات نوسانی نوسان قیمت دارایی را بررسی کنند تا ارزیابی کنند که آیا دارای پتانسیل آینده برای سود است یا خیر. این استراتژی شامل تفکر و پیش بینی زیادی است. هدف معامله گران Swing این است که پیش از ورود به موقعیت، زمان و مکان بعدی احتمال حرکت قیمت را پیش بینی کنند و سپس بر فراز و نشیب دارایی سوار شوند. آنها ممکن است فقط زمانی موقعیت را ببندند که به نظر می رسد دیگر از همان الگو پیروی نمی کند. این یک استراتژی مخصوصاً محبوب برای سهام است.

نحوه معامله کوتاه مدت

استفاده از سیگنال های کوتاه مدت

در ادامه به بررسی اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت می پردازیم.

  • افتتاح حساب: یک حساب کاربری زنده ابتدا به شما امکان دسترسی به یک حساب آزمایشی را می دهد، جایی که می توانید تجارت کوتاه مدت با صندوق های مجازی را تمرین کنید.
  • در مورد استراتژی معاملاتی کوتاه مدت تصمیم بگیرید. انتخاب های محبوب عبارتند از اسکالپینگ، معاملات روزانه و معاملات نوسانی که هر کدام مزایا و خطرات خاص خود را دارند. استراتژی های قابل توجه دیگر عبارتند از معاملات مومنتوم، معکوس ها و شکست ها.
  • دانش خود را در زمینه تحلیل تکنیکال تقویت کنید. الگوهای نمودار، شاخص های فنی و سطوح حمایت و مقاومت می توانند هنگام مطالعه داده های قیمت مفید باشند.
  • اعمال کنترل های مدیریت ریسک سفارشات توقف ضرر، به ویژه GSLO ها، می توانند برای کنترل ضرر هنگام معامله در بازارهای بی ثبات مفید باشند. شما باید موقعیت های خود را از نزدیک در طول مدت معامله نظارت کنید.

سیگنال کوتاه مدت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از بررسی ویژگی های این سیگنال ها، باید با ریسک‌های مرتبط با سیگنال‌های کوتاه‌مدت  نیز اشنا شوید. در ادامه مقاله به معرفی ویژگی های سیگنال های کوتاه مدت می پردازیم.

تجزیه و تحلیل زمان بر
سیگنال های کوتاه مدت معمولا در عرض چند دقیقه تا چند ساعت تشکیل می شوند و به سرعت به تغییرات بازار واکنش نشان می دهند. این سیگنال ها معمولاً توسط تحلیل تکنیکال کپی می شوند. یعنی از نمودارها و الگوهای قیمتی برای پیش بینی حرکات کوتاه مدت قیمت استفاده می کنند. ادامه مطلب رو در مقاله سیگنال کوتاه مدت چیست و چه ویژگی هایی دارد، مطالعه کنید.

3 مورد از ریسک‌های مرتبط با سیگنال‌های کوتاه‌مدت    

هنگام چرخش و استفاده از سیگنال کوتاه مدت، نوسانگرها با خطرات مشخصی روبرو هستند. در زیر به 3 مورد از ریسک‌های مرتبط با سیگنال‌های کوتاه‌مدت اشاره می کنیم.

نوسانات شدید قیمت
بازار ارز دیجیتال به دلیل ماهیت و تأثیرات خارجی مانند اخبار و رویدادهای جهانی می تواند قیمت های شدیدی را تجربه کند. این نوسانات می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن تغییرات زیادی در قیمت ایجاد کند. نوسانگرها ممکن است به سرعت به تغییرات پاسخ ندهند و متحمل ضررهای قابل توجهی شوند. همچنین، اگر آنها به سیگنال‌های کوتاه‌مدت تولید شده در یک بازار بی‌ثبات تکیه کنند، احتمال ضررشان بیشتر است. برای مطالعه ادامه مبحث به مقاله 3 مورد از ریسک‌های مرتبط با سیگنال‌های کوتاه‌مدت، مراجعه کنید.

بررسی عمده تفاوت های سیگنال های کوتاه مدت و بلند مدت

سیگنال های کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه های مختلفی مانند اقتصاد، مدیریت و سیستم های کنترل مورد مطالعه قرار می گیرند. در اینجا تفاوت های اصلی بین این دو نوع سیگنال وجود دارد.

منبع داده
•    سیگنال های کوتاه مدت: این نوع سیگنال ها معمولاً توسط داده های آنی و به موقع ایجاد می شوند. به عنوان مثال، قیمت روزانه سهام، حجم معاملات یا آمارهای اقتصادی ماهانه می تواند سیگنال های کوتاه مدت باشد. این داده ها معمولاً به نوسانات بازار و تغییرات ناگهانی حساس هستند. ادامه مطلب را در مقاله بررسی عمده تفاوت های سیگنال های کوتاه مدت و بلند مدت، بخوانید.

آشنایی با بهترین استراتزی های معاملاتی با سیگنال های کوتاه مدت

در اینجا چند راه برای معامله و اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت آورده شده است.

تجارت مومنتوم
این نوع استراتژی بیشتر بر روی سهام متمرکز است. معاملات مومنتوم یک استراتژی است که در آن معامله گران از این اصل استفاده می کنند که چیزی در حرکت باقی می ماند تا زمانی که نیروی مخالف اعمال شود. زمانی که حرکت در حال افزایش است وارد موقعیت شده و زمانی که شروع به کاهش می کند از آن خارج می شوند. یکی از تفاوت های سیگنال های کوتاه مدت و بلند مدت همین استراتژی است.

معاملات نقطه محوری
این یک روش قدیمی است که توسط معامله گران کف و معامله گران روزانه در معاملات الکترونیکی استفاده می شود. این شامل ورود به یک معامله کوتاه زمانی است که قیمت از پایین به مقاومت نقطه محوری می رسد و زمانی که قیمت از بالا به حمایت نقطه محوری می رسد وارد معامله طولانی می شود. برای مطالعه کامل موضوع به مقاله آشنایی با بهترین استراتزی های معاملاتی با سیگنال های کوتاه مدت مراجعه کنید.

اصول مدیریت سرمایه در سیگنال های کوتاه مدت کدامند؟

بسیاری از بازاریابان جدید می توانند بر اساس احساسات خود تصمیم بگیرند که می تواند پیامدهای منفی داشته باشد. بنابراین یادگیری و رعایت اصول مدیریت مالی نه تنها به کاهش ریسک کمک می کند، بلکه در زمان و تلاش نیز صرفه جویی می کند. در این مقاله به طور خلاصه  به بررسی اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت می پردازیم. ادامه این مبحث را در مقاله اصول مدیریت سرمایه در سیگنال های کوتاه مدت کدامند، مطالعه کنید.

کلام اخر:
به طور خلاصه، معاملات کوتاه‌مدت می‌تواند راهی بسیار سودآور برای معامله‌گران باشد تا روی حرکات کوچک قیمت سرمایه‌گذاری کنند که در غیر این صورت ممکن است در دیدگاه روند بزرگ ‌تر مورد توجه قرار نگیرد. استراتژی ‌های کوتاه ‌مدت مانند معاملات روزانه و اسکالپینگ در صورت موفقیت‌آمیز بودن، به ‌ویژه برای به دست آوردن سودهای کوچک، اما تکراری در طول روز مؤثر هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که معاملات کوتاه مدت با ریسک ها و هزینه های اضافی همراه است که باید قبل از باز کردن یک موقعیت در نظر گرفته شود.

منبع مقاله: cmcmarkets


نظرات کاربران در مورد آشنایی با اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت

در مورد آشنایی با اصول استفاده از سیگنال های کوتاه مدت نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 47 = ?