عربستان سعودی یک متاورس فرهنگی راه اندازی می کند

عربستان سعودی یک متاورس فرهنگی راه اندازی می کند
  • 13:12 1402-12-08
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

عربستان سعودی برای جشن گرفتن روز تاسیس، متاورس فرهنگی را راه اندازی می کند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، احتمالا می دانید که عربستان یکی از کشورهایی است که در حوزه متاورس(Metaverse) پیشرو است و توانسته پیشرفت های بزرگی را تجربه کند.
توجه داشته باشید که ابتکار متاورس دنیای فرهنگی دولت سعودی، کاربر را در تاریخ طولانی عربستان سعودی که به سال 1727 بازمی گردد، می برد. وزارت فرهنگ عربستان سعودی به مناسبت روز تاسیس این کشور، متاورسی را برای نمایش و حفظ میراث فرهنگی این کشور راه اندازی کرد. ابتکارس متاورس Cultural Iniverse دولت عربستان سعودی که کاربر را در طول تاریخ طولانی عربستان سعودی به سال 1727 می برد، در 22 فوریه منتشر شد.
دنیای مجازی از رویکرد تیراندازی اول شخص استفاده می کند تا به کاربران کمک کند تا در متاورس حرکت کنند. کاربران می توانند آزادانه در یک مسیر مشترک همراه با سایر کاربران قدم بزنند و اطلاعات ارائه شده در دو طرف مسیر را کشف کنند. نزدیک شدن به نمایش های مجازی و ریدادهای تاریخی صدای صوتی را ایجاد می کند که رویداد را با جزئیات توضیح می دهد. با این حال، صدا محدود به عربی است و به زبان انگلیسی در دسترس نیست.
جهان فرهنگی همچنین شامل بخش های دیگری است که به موسیقی، هنر، تاریخ، غذا و صنایع دستی در میراث عربستان سعودی و همچنین بازی های ویدیویی کوچک اختصاص داده شده است. استفاده از این سرویس رایگان است و از طریق وبسایت، موبایل، هدست های واقعیت مجازی و سایر دستگاه های دیجیتال پشتیبانی شده قابل دسترسی است. در بیانیه رسمی دولت سعودی آمده است که این سازگاری بین پلتفرمی متضمن تعهد وزارت فرهنگ به فراگیری است و به مخاطبان جهانی متنوع این امکان را می دهد تاریخ غنی فرهنگ عربستان سعودی را کشف و دیگر شوند.
 

تگ ها