سولانا جنبه تاریک بلاک چین های یکپارچه را نشان می دهد

سولانا جنبه تاریک بلاک چین های یکپارچه را نشان می دهد
  • 13:02 1403-02-11
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

سولانا جنبه تاریک بلاک چین های یکپارچه را نشان می دهد. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که سولانا یکی از محبوب ترین شبکه های بلاک چینی در دنیاست که شما می توانید روی ارز بومی این شبکه سرمایه گذاری کرده و سود زیادی به دست آورید.
توجه داشته باشید که بلاک چین های مدولار ممکن است منجر به تجربه کاربری ضعیفی شوند، ولی برخلاف سولانا، حتی در دوره های تقاضای بالا نیز کارایی خود را حفظ می کنند. همه قبول دارند که بلاک چین ها باید مقایسه شوند. چیزی که آنها در مورد آن توافق ندارند، این است که بحث مدولار در مقابل یکپارچه است که در سراسر صنعت در حال گسترش است و یکی از جالب ترین بحث ها است.
مقیاس بندی مدولار، انتقال تراکنش های با ارزش کوچک را به یک سیستم لایه ای از لایه 2 ها و حتی لایه 3 می طلبد که در نهایت به یک زنجیره پایه تسویه می کند. این رویکرد که توسط اتریوم پذیرفته شده است. جامعه یک اشکال عمده دارد که منجر به پراکندگی شبکه، تضعیف فناوری ارز دیجیتال و تجربه کاربری ضعیف می شود.
سولانا خواستار حفظ تمام تراکنش ها در یک زنجیره و بهینه سازی شبکه با سخت افزار، نرم افزار و ارتقای اجماع برای ارائه توان عملیاتی بیشتر است. اصلی ترین مزیت این رویکرد تجربه کاربری بهتر است. نقطه ضعف اصلی این است که احتمالا نمی تواند کار کند، نه بدون قربانی کردن ویژگی هایی که در وهله اول یک بلاک چین را جذاب می کند.
طرفداران رویکرد یکپارچه معمولا خدمات اساسی را که یک زنجیره بدون مجوز ارائه می دهد، اشتباه می دانند. این پردازش تراکنش نیست. این کاری است که شبکه های متمرکز انجام می دهند. شبکه های غیرمتمرکز دارایی کمیاب به نام فضای بلوک ایمن را فراهم می کنند. به آن به عنوان سوخت فکر کنید، ولی برای یک اقتصاد غیرمتمرکز. مانند تمام دارایی های کمیاب، فضای بلوک ایمن عرضه محدودی دارد.
 

تگ ها