دولت آمریکا 922 میلیون دلار بیت کوین توقیفی را جابجا کرد

دولت آمریکا 922 میلیون دلار بیت کوین توقیفی را جابجا کرد
  • 13:12 1402-12-12
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

بعد از عبور قیمت بیت کوین از 60 هزار دلار، دولت آمریکا 922 میلیون دلار از بیت کوین های توقیفه شده را جابجا کرد. انتقال دولت در همان روزی انجام شد که بیت کوین برای اولین بار در دو سال گذشته از مرز 60 هزار دلار عبور کرد. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که بیت کوین نوسانات شدیدی دارد و شما باید وضعیت این ارز را تجزیه و تحلیل کنید.
توجه داشته باشید که دولت ایالات متحده 922 میلیون دلار بیت کوین را از دو کیف پول رمزنگاری شده که دارای وجوه ضبط شده از صرافی Bitfinex در سال 2016 بودند، منتقل کرد. در 28 فوریه برای اولین بار در بیش از دو سال بیت کوین از 60 هزار دلار عبور کرد. اولین انتقال آزمایشی به ارزش تنها 1 بیت کوین در روز 28 فوریه انجام شد. کمی بعد از آن، کیف پول با برچسب دولت آمریکا دومین تراکنش به ارزش 2817 بیت کوین را ارسال کرد.
بر اساس داده های Arkham تراکنش به ارزش 0.01 بیت کوین و چهارمین تراکنش به ارزش 12267 بیت کوین صورت گرفت. دولت این وجوه را در سال 2016 بعد از هک شدن بیت فینکس به مبلغ تقریبی 119754 بیت کوین به ارزش بیش از 7.4 میلیارد دلار به قیمت فعلی مصادره کرد. اگر می خواهید به طور کامل متوجه این مسئله شوید، باید قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.
این نقل و انتقالات یک روز بعد از آن انجام شد که ایلیا لیختنشاین، هکری که بیش از 4.5 میلیارد دلار بیت کوین را از صرافی Bitfinex دزدید و پولشویی کرد، در دادگاه واشنگتن ظاهر شد و جزئیات چگونگی انجام یکی از بزرگ ترین سرقت های بیت کوین دنیا را شرح داد. بر اساس گزارش بلومبرگ، لیختنشتاین در 27 فوریه به هیئت منصفه گفت که برای چندین ماه به سیستم های Bitfinex دسترسی داشته و در عین حال، حساب های شخصی را در صرافی های دیگر مانند کوین بیس و کراکن هک کرده است.