عرضه بیت کوین در صرافی ها تا 9 ماه دیگر تمام می شود

عرضه بیت کوین در صرافی ها تا 9 ماه دیگر تمام می شود
  • 14:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

عرضه بیت کوین در صرافی ها تا 9 ماه دیگر به پایان می رسد. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که هاوینگ یکی از رویدادهای مهم در بازار کریپتو است که تاثیرات قابل توجهی روی قیمت بیت کوین و عرضه این رمز ارز می گذارد.
توجه داشته باشید که عرضه بیت کوین در صرافی ها طی 9 ماه بعد از نصف شدن بیت کوین و تداوم انباشن توسط ETFهای بیت کوین کاهش می یابد. به طور کلی می توان گفت، عرضه بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال به لطف کاهش 50 درصدی عرضه در نصف شدن بیت کوین در این هفته، در 9 ماه آینده کاهش می یابد. به شرطی که تقاضا از سمت صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین ایالات متحده ادامه می یابد.
پویایی عرضه بیت کوین بعد از هاوینگ شاهد تمام شدن ذخایر مبادله ای از بیت کوین خواهد بود. طبق داده های CryptoQuant ذخایر بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال متمرکز در 16 آوریل به کمترین میزان در سه سال اخیر یعنی 1.94 میلیون بیت کوین کاهش یافت. همچنین طبق گزارش کوین مارکت کپ، این گزارش در بحبوحه رکود گسترده تر بازار منتشر شده است که طی هفته گذشته شاهد کاهش بیش از 10 درصدی بیت کوین به 62900 دلار بود.
بر اساس این گزارش، Bybit سومین صرافی ارز دیجیتال دنیا انتظار دارد که قیمت بیت کوین از اصلاح فعلی شروع به بهبود کند. جریان ورودی هفتگی برای شناسایی ETFهای بیت کوین از ماه مارس کاهش یافته است. طبق گزارش Dune Analytics هفته گذشته بیش از 199 میلیون دلار جریان خالص ورودی به ETFها داشت که از 2.58 میلیارد دلار در هفته شروع شده از 11 مارس کمتر بود.
به گزارش Dune، علیرغم رکود اخیر، ETFهای بیت کوین بیش از 841000 بیت کوین به ارزش 52.9 میلیارد دلار جمع آوری کرده اند که از زمان راه اندازی بیش از 12.7 میلیارد دلار جریان خالص داشته است. تخصیص سرمایه گذاران بیت کوین نیز از سپتامبر 2023 افزایش یافت است. طبق گزارش تخصیص دارایی Bybit در 24 فوریه، موسسه ها به طور متوسط 40 درصد از کل دارایی ها را به بیت کوین اختصاص می دهند، در حالی که سرمایه گذاران خرد به طور متوسط بیت کوین را تخصیص می دهند.
 

تگ ها