معافیت ارزش افزوده در تبادلات کریپتویی در امارات

معافیت ارزش افزوده در تبادلات کریپتویی در امارات
  • 13:07 1403-07-16
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

امارات متحده عربی با اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، انتقال و تبدیل ارزهای دیجیتال را از مالیات معاف کرده است که این اقدام به هدف جذب بیشتر فعالیت‌های مرتبط با آموزش ارز دیجیتال و تبدیل امارات به یک مرکز مالی دیجیتال جهانی صورت گرفته است. اداره مالیات فدرال (FTA) این تغییرات را در 2 اکتبر اعلام کرد و شرکت مشاوره PwC نیز توضیح داد که این معافیت‌ها شامل خدمات اضافی مانند مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و انتقال و تبدیل دارایی‌های مجازی می‌شود. جالب توجه است که این معافیت‌ها به‌طور گذشته‌نگر از 1 ژانویه 2018 اعمال خواهند شد.

طبق تعریف PwC، دارایی‌های مجازی در امارات به‌عنوان نماینده‌ای از ارزش شناخته می‌شوند که می‌توانند به‌صورت دیجیتالی معامله یا تبدیل شوند و برای اهداف سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، این تعریف شامل ارزهای فیات یا اوراق بهادار نمی‌شود. PwC به شرکت‌هایی که در حوزه دارایی‌های مجازی فعالیت می‌کنند توصیه کرده است که وضعیت مالیاتی گذشته خود را بررسی کرده و به بازپرداخت مالیات پرداختی توجه کنند. این موضوع برای کسب‌وکارهایی که در این حوزه ثبت شده‌اند، مهم است زیرا به آنها اجازه می‌دهد که مالیات بر ارزش افزوده‌ای که در خریدهای تجاری خود پرداخت کرده‌اند را بازیابی کنند.

علاوه بر اصلاحات مالیاتی، امارات در حال بهبود چارچوب‌های نظارتی برای ارزهای دیجیتال است. در تاریخ 9 سپتامبر، دبی و سازمان اوراق بهادار و کالاهای امارات (SCA) توافق کردند که به‌طور مشترک ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASPs) را نظارت کنند. این توافق به VASPs فعال در دبی این امکان را می‌دهد که علاوه بر دریافت مجوز از دبی، به‌صورت خودکار در سطح ملی نیز تحت نظارت SCA قرار گیرند. همچنین دبی قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای تبلیغات مرتبط با ارزهای دیجیتال وضع کرده و شرکت‌ها موظف شده‌اند هشدارهای بیشتری در خصوص نوسانات شدید و ریسک‌های ارزهای دیجیتال به کاربران ارائه دهند که این تغییرات نشان‌دهنده تحولات در قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال است.

منبع خبر: cointelegraph

تگ ها