زن متهم به کلاهبرداری 6 میلیارد دلاری کریپتویی در چین دستگیر شد

زن متهم به کلاهبرداری 6 میلیارد دلاری کریپتویی در چین دستگیر شد
  • 13:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

زن متهم به کلاهبرداری 6 میلیارد دلاری در کشور چین دستگیر شد. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، احتمالا می دانید که با توسعه و گسترش بازار ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری ها در این حوزه نیز افزایش یافته و روزانه افراد زیادی دارایی های خودشان را در اثر کلاهبرداری از دست می دهند.
گفته می شود یک شهروند چینی از 43 میلیارد یوان چین، بیش از 130 هزار سرمایه گذار سرزمین اصلی چین را کلاهبرداری کرده و از بیت کوین برای پولشویی درآمد خود استفاده کرده است. یادی ژانگ توسط مقامات بریتانیا دستگیر شد و در طول حضور خود در دادگاه وست مینستر در 20 آوریل از طریق یک مترجم نشان داد که می خواهد به دو اتهام داشتن جرم رمزنگاری شده بی گناه باشد. شما باید امنیت ارزهای دیجیتال را بررسی کنید.
در قضاوت در این مورد نباید عجله کرد. خانم ژانگ ادعا می کند که او کاملا بی گناه است. قبل از این، دستیار او، ون جیان یک کارگر 42 ساله فست فود در شرق لندن، به اتهام پولشویی اعتراف کرده بود. در سال 2018، پلیس لندن بعد از یورش به خانه ای که دو زن در آن زندگی می کردند، بیش از 61 هزار بیت کوین به ارزش 4 میلیارد دلار را کشف و ضبط کرد.
ژانگ که از طریق شرکت Blue Sky Grid فعالیت می کرد، ظاهرا یکی از بزرگ ترین طرح های پانزی در سرزمین اصلی چین را با بیش از 130 هزار قربانی سازماندهی کرد. اخبار محلی در آن زمان گزارش کردند که Blue Sky Grid در سال 2014 در تیانجین تاسیس شد. با شعارهایی مانند توسعه حفاظت از محیط زیست، مراقبت از سالمندان هوشمند و استخراج بیت کوین این شرکت از تخفیف های بدون ریسک و با بهره بالا به عنوان طعمه استفاده می کند، جلسات ترویج محصول را برگزار می کند، کارگزاران و دوره های آموزشی را توسعه می دهد.
با این حال، زمانی که سرمایه گذاران سود کافی به دست آورده بودند و می خواستند عقب نشینی کنند، اوضاع به خوبی پیش نرفت. در سال 2014، با افزایش درخواست های بازخرید، ژآنگ از چین فرار کرد و ابتدا یک پاسپورت میانمایی به اسم نان یین خریداری کرد و با استفاده از اسناد جعلی، پاسپولت سنت کیتس و نوین واقعی را از طریق تابعیت این کشور دریافت کرد.
 

تگ ها