آیا XRP برای افزایش قیمت آماده میشود؟

آیا XRP برای افزایش قیمت آماده میشود؟
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از پیروزی موقتی ریپل و سرمایه گذاران XRP، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ تسلیم روند نزولی کلی بازار شد و هیجان پس از پیروزی 13 جولای خود در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را کاهش داد. در طول 30 روز گذشته، XRP بیش از 26٪ کاهش یافته است. با وجود تجربه نوسانات قابل توجه قیمت از زمان کاهش 16 درصدی خود در 16 آگوست، این توکن 4 درصد از این ضررها را در هفت روز گذشته جبران کرده است. با نزدیک شدن بازار به پایان ماهانه و شاهد ورود مجدد نقدینگی، این احتمال وجود دارد که XRP به روند صعودی خود ادامه دهد.

انفجار بالقوه قیمت برای XRP به دنبال فاز انباشتگی گسترده:

در ارزهای دیجیتال، پدیده‌های کمی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را بیش از پیش‌بینی انفجار قیمت ناشی از یک فاز انباشت طولانی‌مدت مجذوب می‌کنند. چنین موردی برای XRP اتفاق افتاده است، که الگوهای قبلی را منعکس می کند که منجر به افزایش قابل توجه قیمت شده است. تحلیلگر و معامله گر کریپتو که با نام مستعار "Crypto Bull" شناخته می شود، با پیش بینی جسورانه خود مبنی بر اینکه XRP می تواند در آستانه یک رشد صعودی بزرگ باشد، توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است. به گفته کریپتو بول، داده های تاریخی یک الگوی تکرارشونده را برای XRP نشان می دهد، که در آن حرکات انفجاری قیمت به طور مداوم دوره های طولانی انباشت صعودی را دنبال می کند. تجزیه و تحلیل کریپتو بول نشان می دهد که XRP در حال حاضر در طولانی ترین مرحله انباشت تاریخ خود است و پتانسیل افزایش قابل توجه قیمت را بیشتر تقویت می کند. با بررسی نمودار هفتگی ارائه شده توسط کریپتو بول، مشخص می‌شود که XRP قبلاً در سال‌های 2020 و 2021 دچار انفجارهای قیمتی قابل‌توجهی شده است و این مرحله سوم انباشتگی آن است.

حرکت صعودی XRP:

در طول اولین روند صعودی در سال 2020، XRP با رشد چشمگیر 220 درصدی، از زیر سطح 0.250 دلار شروع و در نوامبر به 0.774 دلار رسید. پس از یک اصلاح معمولی قیمت، XRP تنها ماه‌ها بعد، در فوریه 2021، روند صعودی دیگری را آغاز کرد و هدف آن پیشی گرفتن از بالاترین رکورد قبلی خود بود. در آوریل 2021، XRP روند صعودی قابل توجهی را تجربه کرد که با روند کلی بازار هماهنگ شد و از 0.540 دلار به بالاترین قیمت فعلی خود یعنی 1.946 دلار رسید. متعاقباً، توکن تلاش کرد تا از این اوج هم عبور کند ولی موفق نبود. این الگوهای تاریخی در عملکرد قیمت XRP پس از افزایش قابل توجه است. با این حال، اینکه آیا این ارز دیجیتال از مسیر تعیین شده خود پیروی خواهد کرد یا از بالاترین رکورد خود فراتر خواهد رفت، نامشخص است. آنچه مسلم است این است که مرحله انباشت مداوم، همراه با تحولات مثبت بالقوه در دادگاه های ایالات متحده و هیجان رو به رشد سرمایه گذاران، XRP را برای یک شکست بزرگ احتمالی آماده میکند. با وجود اینکه XRP برای مدت کوتاهی از محدوده ماکرو خود بین 0.548 دلار و 0.295 دلار در 13 جولای فراتر رفت، در حال حاضر دوباره در این محدوده قرار دارد و احتمالاً پایه جدیدی ایجاد می کند یا در انتظار شرایط ایده آل برای روند صعودی بعدی خود است. از آنجایی که اکوسیستم ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر تحولات بیشتر است، مسیر آینده XRP دارای فراز و نشیب های قابل توجهی است. اینکه آیا الگوهای تاریخی خود را تکرار خواهد کرد یا سفری بی سابقه را آغاز خواهد کرد، باید دید. با این وجود، مرحله انباشت فعلی و احساسات خوش بینانه پیرامون XRP زمینه را برای رشد بالقوه و هیجان مجدد در بین سرمایه گذاران فراهم می کند. در زمان نگارش این مقاله، XRP با قیمت 0.5231 دلار معامله می شود که نشان دهنده افزایش 1.3 درصدی در 24 ساعت گذشته است.