احتمال تصویب قانون ارزهای دیجیتال برزیل در هفته جاری

احتمال تصویب قانون ارزهای دیجیتال برزیل در هفته جاری
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

این هفته، کمیسیون نمایندگان برزیل احتمالا لایحه ارزهای دیجیتال پیشنهادی پیشین خود را تصویب خواهد نمود. به گفته رئیس دولت فدرال، ریکاردو باروس، این لایحه در این هفته مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، با این حال تاکنون گزارشی درخصوص رأی گیری احتمالی وجود نداشته است.

طبق اظهارات رئیس دولت فدرال؛ نمایندگان برزیل با تصویب لایحه پیشنهادی به تنظیم دارایی های دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی، VASP خواهند پرداخت و تمام موانع احتمالی را مورد بررسی قرار خواهند داد. از سوی دیگر، انتخابات ریاست جمهوری برزیل قرار است در 2 اکتبر برگزار شود. به این ترتیب، کنگره احتمالا در مورد جزئیات حساس چارچوب قوانین دیجیتال برای جلوگیری از انحراف رای دهندگان به سمت یک طرف بحث نخواهند کرد.

همچنین اگر لایحه ارزهای دیجیتال در نهایت به رأی گذاشته و تصویب شود، باید به رئیس جمهور فعلی ژایر بولسونارو برای بررسی نهایی بازگردانده شود. معاونت کمیسیون نمایندگان همچنین قرار است در این هفته قوانین مهم دیگری از جمله لایحه دورکاری کارمندان دولت را مورد بررسی قرار دهد.

پیشینه مقررات ارزهای دیجیتال در برزیل

به گفته رسانه‌ های محلی، لایحه ارز دیجیتال احتمالا در هفته جاری ارائه و توسط معاونت کمیسیون نمایندگان بررسی خواهد شد. پروژه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در برزیل سابقه پیچیده ای داشته است. لایحه فعلی نتیجه ترکیب دو لایحه پیشنهادی مختلف به عنوان بخشی از پیشنهاد حامیان آن می باشد. طبق لوایح قبلی ارائه دهندگان خواستار تنظیم و تصویب قانون ارزهای دیجیتال تا پایان سال جاری بوده اند.

لایحه پیشنهادی تنظیم دارایی های دیجیتال در ماه آوریل توسط سنای برزیل تصویب شد و به دنبال آن پروسه تنظیم مبادلات ارزهای دیجیتال با معرفی یک واحد نظارتی و تنظیم کننده برای رسیدگی به این موضوع به پایان رسید. با این حال با توجه به انتقاد برخی از نمایندگان بررسی جزئیات بیشتر آن تا به امروز ادامه داشته است.

طبق لایحه پیشنهادی، استخراج ارزهای دیجیتال قانونی بوده و شرکت های ماینینگی که پروژه‌ های سبز را با استفاده از 100 درصد انرژی تجدیدپذیر برای ایجاد مزرعه استخراج بیت کوین ارائه می‌ کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

براساس مصاحبه‌ های قبلی اعضای ارشد سنا، هدف اصلی از طرح لایحه ارزهای دیجیتال شناسایی و مجازات کلاهبرداری ‌های دیجیتال در کشور بوده است. این لایحه همچنین نوع جدیدی از جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال را معرفی و مجازات های سختی را برای افراد و شرکت های دخیل در این نوع جرایم تعیین کرده است.

پذیرش ارزهای دیجیتال در برزیل

براساس داده های بانک دیجیتال جهانی، بیش از 17.8 میلیون نفر، یعنی تقریبا 8 درصد از کل جمعیت برزیل، در حال حاضر دارای ارز دیجیتال می باشند. 92 درصد از کاربران ارزهای دیجیتال در برزیل مرد هستند و صرف نظر از جنسیت، 40 درصد دارندگان ارزهای دیجیتال بین 20 تا 25 سال سن دارند.

برزیل از نظر تعداد مالکان ارزهای دیجیتال فعال در آمریکای جنوبی پیشتاز است و بالاتر از کلمبیا با 7.7 درصد، مکزیک با 5.9 درصد و آرژانتین  با 4 درصد قرار دارد و پنجمین کشور جهان در دارندگان ارزهای دیجیتال می باشد.
 

تگ ها