اختلافات XRP و SEC پایان پذیر نیست

اختلافات XRP و SEC پایان پذیر نیست
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پس از اینکه یک قاضی فدرال با درخواست رگولاتور برای درخواست تجدیدنظر جدید علیه ریپل موافقت کرد، دوباره این پرونده را از سر گرفت.

نبرد حقوقی ریپل و SEC ادامه دارد:

ریپل، شرکت رمزنگاری پشت سر ارزهای دیجیتال XRP، در ماه جولای در پرونده خود علیه SEC که تقریباً سه سال ادامه داشت، پیروزی جزئی را به دست آورده بود. با این حال، رگولاتور این موضوع را نپذیرفته است زیرا در روز پنجشنبه، 17 آگوست، قاضی آنالیسا تورس، طبق گزارش‌ها، درخواست کمیسیون SEC برای درخواست تجدیدنظر موقت علیه ارز دیجیتال XRP را تایید کرد. با توجه به روند دادگاه، SEC درخواست خود را از جمعه، 18 اوت تا جمعه، 1 سپتامبر در دادگاه ثبت خواهد کرد. این به تنظیم کننده فرصت و زمان کافی برای توسعه و ارائه یک استدلال قانع کننده برای ادعاهای خود در مورد امنیت XRP می دهد. این به این دلیل است که درخواست تجدیدنظر بر تصمیم قاضی در مورد فروش برنامه‌ریزی شده ریپل و فروش مستقیم و ارائه توکن‌های XRP به عنوان تجارت برای کالاها و خدمات متمرکز خواهد شد. براد گارلینگ هاوس، مدیر اجرایی ریپل، و استوارت آلدروتی، مدیر ارشد آموزش، به تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای ارائه درخواست تجدیدنظر در نظر گرفته شده اند. آنها به طور علنی با درخواست تجدیدنظر موقت SEC مخالفت کردند و توضیح دادند که حکم قاضی در 13 ژوئیه هرگونه ادعایی را که SEC ممکن است مبنی بر امنیتی بودن XRP داشته باشد را رد می کند.

رگولاتور SEC از حکم قاضی انتقاد کرد:

حرکت SEC برای ارائه یک درخواست میان‌ مدت تعجب‌آور نیست زیرا این نهاد نظارتی قبلاً شکایت‌هایی درباره روند رسیدگی به حکم قاضی تورس در پرونده XRP ارائه کرده است. رگولاتور با زیر سوال بردن همسویی این حکم با اصول حقوقی و بیان اینکه این حکم "به اشتباه تصمیم گرفته شده" انتقاداتی را به نتیجه پرونده وارد کرد. رگولاتور همچنین در مورد بررسی بین‌المللی قاطعانه اعلام کرده است که این پرونده نیازمند بررسی بیشتر و شفاف‌سازی بهتر توسط مراجع قضایی بالاتر است تا اطمینان حاصل شود که مراحل قانونی طبق قوانین و اصول قانونی اجرا می‌شود. «بررسی بین‌المللی در اینجا ضروری است. SEC در پرونده جدید خود گفت: این دو موضوع شامل کنترل سؤالات قانونی است که در مورد آنها زمینه قابل توجهی برای اختلاف نظر وجود دارد.