ادغام سولانا از طریق موتور جستجوی وب 3 فایربلاکز 

ادغام سولانا از طریق موتور جستجوی وب 3 فایربلاکز 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Fireblocks، شرکت بزرگ بلاک چین، موتور جستجوی وب 3 خود را با هدف توسعه محصولات و خدمات دیفای، GameFi و NFT راه اندازی نموده است. پلتفرم نگهداری دارایی دیجیتال فایربلاکز محصول جدید خود را با پشتیبانی سولانا راه اندازی نموده و از این پس هزاران کاربران این پلتفرم از طریق محصول جدید امکان دسترسی به برنامه ها و زیرساخت های شبکه توسعه دهنده را خواهند داشت.

بدین ترتیب، کاربران فایربلاکز از 31 آگوست به اپلیکیشن ‌های دیفای سولانا و وب3 دسترسی مستقیم خواهند داشت. طبق اظهارات شرکت این اقدام مستقیما به نفع مدیران دارایی ‌های جایگزین و شرکت‌ کنندگان بازار سرمایه خواهد بود.

براساس اظهارات آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیانگذاران سولانا، هزاران شرکت دیجیتال از فایربلاکز برای دسترسی به محصولات و خدمات جدید وب 3 استفاده خواهند کرد. همچنین این شرکت ها از امروز به خدمات اکوسیستم سولانا این پلتفرم دسترسی خواهند داشت.

ادغام سولانا از طریق موتور جستجوی وب 3 فایربلاکز، مجموعه ای از ابزارهای طراحی شده برای توسعه دهندگان فضاهای دیفای، گیم فای و توکن غیرقابل تعویض ارائه خواهد کرد. براساس گزارش کوین تلگراف، موتور جستجوی وب 3 شرکت در ماه می سال جاری برای کمک به بهبود و تسریع رشد و توسعه اکوسیستم وب 3 طراحی و بصورت آزمایشی راه اندازی شده است.

افزایش امنیت سولانا با توسعه محصول جدید Fireblocks

سولانا در سال جاری در معرض چندین مورد نقض امنیتی قرار گرفته و آخرین مورد هک 7000 کیف پول اکوسیستم به مبلغ 8 میلیون دلار بوده است. طبق اظهارات مایکل شاولوف، مدیر عامل فایربلاکز، ابزار وب 3 شرکت به توسعه دهندگان اکوسیستم سولانا سطح بالاتری از امنیت را در راستای توسعه محصولات خود ارائه خواهد نمود.

سولانا دیفای را در مرکز استراتژی توسعه اکوسیستم خود قرار داده و در همین راستا اخیرا یک صندوق 100 میلیون دلاری برای حمایت از استارت ‌آپ‌ های دیفای در کره جنوبی راه ‌اندازی نموده است. طبق گفته DeFi Llama، در حال حاضر، اکوسیستم سولانا دارای 77 پروتکل دیفای فعال با ارزش کل قفل شده (TVL) 1.43 میلیارد دلار است. از نظر ارزش کل قفل شده، سولانا ششمین زنجیره بزرگ دیفای می باشد.

بدین ترتیب فایربلاکز از بازار ارزهای دیجیتال برای تبدیل شدن به یکی از با ارزش ترین شرکت های بلاک چین استفاده کرده است. در فوریه سال جاری، این شرکت دور سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری سری E را با ارزش 8 میلیارد دلار بسته است. در اوسط ماه مارس نیز پلتفرم پرداخت استیبل کوین First Digital را به قیمت 100 میلیون دلار خریداری نموده است.

مورتورهای جستجوی مبتنی بر بلاک چین

موتورهای جستجو مبتنی بر بلاک چین هیچ ناظری ندارند و به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کنند، بدین ترتیب هیچ‌ نگرانی در خصوص حریم خصوصی کاربر در رابطه با این موتوهای جستجو وجود ندارد. موتورهای جستجو مبتنی بر بلاک چین برای از بین بردن محدودیت کاربران در استفاده از موتورهای جستجوی معمول مانند گوگل بوجود آمده اند.