ارائه توکن‌ های تقسیم زنجیره ‌ای جدید پیش از ادغام اتریوم توسط Bitfinex

ارائه توکن‌ های تقسیم زنجیره ‌ای جدید پیش از ادغام اتریوم توسط Bitfinex
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

iFinex، شرکتی که مسئول مشتقات Bitfinex است، از راه ‌اندازی یک سرویس جدید برای کاربران اتریوم تنها چند روز پیش از فرایند ادغام خبر داده است صرافی اکنون توکن های تقسیم زنجیره ETHW و ETHS را ارائه می دهد که‌ امکان معامله برای کاربران را در طی فرایند فورک فراهم خواهند نمود. 

توکن ETHW اثبات کار، PoW و ETHS اثبات سهام، PoS می باشند که از طریق پلتفرم مشتقات Bitfinex در دسترس خواهند بود. به گفته پائولو آردوینو، مدیر ارشد فن آوری Bitfinex، توکن های جدید برای آماده سازی بهتر کاربران برای همه احتمالات مرتبط با فرایند ادغام طراحی و منتشر شده است.

همچنین، توکن های معرفی شده دارای تاریخ انقضا بوده و تنها تا پایان سال جاری در دسترس خواهند بود. طبق گفته این صرافی ارز دیجیتال، براساس سه سناریو قابل پیش بینی این توکن ها در آمادگی کاربران برای فرایند ادغام موثر خواهند بود.

-    اگر تغییر اجماع در زنجیره اثبات کار وجود نداشته باشد، ETHS منقضی می شود و اتریوم برای همه دارایی های ETHW ارائه خواهد شد.

-    اگر تغییر اجماع بدون فورک موفقیت آمیز باشد، ETHW منقضی خواهد شد و اتریوم با ETHS مبادله می شود.

-    در سناریوی تغییر اجماع موفق و فورک موفق، هر دو توکن ETHW و ETHS با اتریوم اعتبار خواهند داشت.

راه اندازی فرایند ادغام و تاثیرات آن در صنعت

فرایند ادغام، که قرار است در اواسط سپتامبر برگزار شود، کل صنعت دیجیتال، به ویژه توکن های مرتبط با اتریوم را تحت تاثیر قرار داده است. کاربران مشتاق نیز منتظر راه اندازی رویداد در بازه زمانی وعده داده شده توسط توسعه دهندگان و همچنین تاثیرات و عوارض مخرب جانبی احتمالی آن می باشند.

فرایند ادغام چندین بار در گذشته به تعویق افتاده است. در این میان پروتکل‌ هایی مانند آوی نیز کاربران شبکه را تشویق کرده اند تا زودتر از موعد به اثبات سهام، PoS متعهد شوند.

در این میان، ماینرها نیز با چالش هایی از جمله نحوه ادامه ماینینگ با وجود فرایند ادغام روبرو بوده اند. همچنین در حالی که برخی از استخرهای بزرگ ماینینگ پیش از این به سمت استیک روی آورده اند، سایر ماینرهای اثبات کار قصد دارند با وجود ریسک های احتمالی، قراردادهای خود را متوقف کنند تا اثبات کار زنده بماند.
در حال حاضر هر دو زنجیره به صورت موازی وجود دارند. اما تنها شبکه اصلی اتریوم از مکانیزمی به نام اثبات کار، PoW استفاده می کند. هنگامی که فرایند ادغام کامل شود، شبکه اصلی اتریوم از اثبات کار فاصله گرفته و در عوض مکانیسم اثبات سهام Beacon Chain را اتخاذ خواهد نمود.

بدین ترتیب؛ با ادغام شبکه اصلی اتریوم فعلی با سیستم اثبات سهام Beacon Chain، اثبات کار برای اتریوم پایان خواهد یافت و شبکه به اثبات سهام منتقل خواهد شد. همچنین این فرایند زمینه ارتقاء مقیاس در آینده از جمله شاردینگ را نیز فراهم خواهد نمود. همچنین ادغام مصرف انرژی اتریوم را تا 99.95 درصد کاهش خواهد داد.