استفاده از ارزهای دیجیتال برای جذب بازیکنان باشگاه فوتبال آرژانتین

استفاده از ارزهای دیجیتال برای جذب بازیکنان باشگاه فوتبال آرژانتین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

آرژانتین اخیرا با قرارداد یک بازیکن فوتبال محلی در ارز دیجیتال به تیتر اخبار ملی تبدیل شده است. سائوپائولو یکی از بزرگترین تیم های فوتبال برزیل است که بتازگی قراردادی با بازیکن تیم آرژانتینی میان‌ جدول بانفیلد در استیبل کوین USDC امضا کرده است.

ارزش این معامله بدلیل نوسانات مربوط به پزو آرژانتین از 6 میلیون دلار تا 8 میلیون دلار فراتر رفته است. انتقال این بازیکن با همکاری صرافی ارز دیجیتال مکزیکی Bitso انجام شده است، بیتسو یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در آمریکای جنوبی است.

این خبر همزمان با محدودیت های اقتصادی آرژانتین به دلیل بحران اقتصادی منتشر شده است و احتمالا بازیکنان بیشتری از آرژانتین تمایل به امضای قرارداد با ارزهای دیجیتال خواهند داشت.

چالش های نوسانات ارزهای دیجیتال

در حال حاضر، آرژانتین درگیر یک بحران اقتصادی است که باشگاه ورزشی آرژانتین را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از این رو اولین قرارداد ارز دیجیتال این باشگاه ورزشی یا استقبال بسیاری همراه بوده است.

براساس اظهارات تالس فریتاس، مدیرعامل Bitso در برزیل، صرافی بیتسو افتخار ثبت اولین امضای تاریخی سائوپائولو را دارد و صنعت ارزهای دیجیتال با ارائه راهکارهای ایمن، شفافیت و انعطاف ‌پذیری این مسیر را برای قراردادهای بیشتر هموار خواهد کرد.

به گفته وی؛ انتقال این بازیکن با موفقیت انجام شده است، با این حال با توجه به شکاف فعلی بین پزو و دلار و کاهش ارزش پزو در مقابل آن احتمالا شرایط پرداخت پیچیده خواهد بود و احتمالا بازیکنان فوتبالی که توسط تیم‌ های بین ‌المللی پذیرفته شده اند، مجدداً در مورد قراردادهای خود با باشگاه های مقصد مذاکره خواهند کرد.

همچنین از آنجایی که نوسانات می تواند باعث ایجاد چالش های بسیاری برای باشگاه مبدا، مقصد و بازیکن شود، تعدیل مداوم حقوق ها یک شرایط اجتناب ناپذیر خواهد بود.

علاوه بر این، اقتصاد ناپایدار آرژانتین پذیرش ارزهای دیجیتال، به ویژه استیبل کوین ها را افزایش داده است. همچنین تمایل به استفاده از استیبل کوین ها پس از استعفای وزیر اقتصاد آرژانتین در اوایل جولای بیشتر شده است.

تلاشی برای تغییر محدودیت های ارزی سختگیرانه

این معامله را می توان به عنوان تلاشی برای تغییر یا دور زدن محدودیت های ارز خارجی کشور در نظر گرفت. طبق قوانین فعلی، درآمد دلاری حاصل از صادرات باید در مدت پنج روز به پزو آرژانتین تبدیل شود. همچنین محدودیت های ارزی اعمال شده توسط بانک مرکزی آرژانتین به ارزهای دیجیتال اشاره نکرده است.

با این حال، تراکنش ارزهای دیجیتال همچنان تابع مقررات خواهد بود و طبق اعلام منابع بانک مرکزی آرژانتین، انتقال بازیکن آرژانتینی به باشگاه برزیل یک عملیات صادراتی است. براساس آن باشگاه آرژانتینی بانفیلد مجبور خواهد بود تا یو اس دی کوین خود را به ارز محلی، پزو تبدیل کند.
 

تگ ها