افزایش حجم معاملات دیجیتال در بانک DBS

افزایش حجم معاملات دیجیتال در بانک DBS
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق داده های DBS، بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی، Ddex، صرافی ارز دیجیتال DBS از فروش اخیر ارزهای دیجیتال سود کلانی کرده و حجم معاملات این صرافی در ماه جولای در مقایسه با آوریل دو برابر شده است. همچنین مقدار بیت کوین خریداری شده در صرافی تقریبا چهار برابر در دوره فروش اخیر افزایش یافته است.

بانک DBS که دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد، در 18 بازار بزرگ جهانی حضور دارد. طبق توضیحات این بانک با وجود نوسانات بی ‌سابقه صنعت دارایی دیجیتال، دارایی های دیجیتال DBS بشدت افزایش یافته است. همچنین سرمایه ‌گذارانی که به آینده بلندمدت دارایی‌ های دیجیتال اعتقاد دارند، به سمت پلتفرم‌ های قابل اعتماد و تنظیم ‌شده از جمله DBS برای دسترسی به بازار دارایی‌ های دیجیتال جذب شده اند.

طبق توضیحات بانک DBS؛ مقدار بیت کوین خریداری شده در Ddex در ژوئن سال جاری تقریباً چهار برابر آوریل بوده است. به طور مشابه، مقدار اتریوم خریداری شده در صرافی در ژوئن امسال 65 درصد بیشتر از آوریل بوده است.
همچنین کاربران دیجیتال این بانک دارایی ‌های دیجیتال بیشتری را با استفاده از راه‌ حل های نگهداری ذخیره کرده اند. از این رو؛ تعداد بیت کوین کاستدی تا ابتدای ماه جولای حدود 30 درصد رشد داشته و تعداد اتریوم "کاستدی" یا تحت ضمانت نیز در همان دوره زمانی تنها حدود 3 درصد رشد کرده است.

افزایش امنیت شبکه بلاک چین، کلید موفقیت آنست. در این راستا پروژ‌ه‌ های بسیاری روی اکوسیستم بلک چین اجرا شده که یکی از آنها بیت کوین کاستدی است. بیت کوین کاستدی روشی برای افزایش امنیت دارایی کاربران و جلوگیری از سرقت آنها است. به زبان ساده، نگهبانی ارزهای دیجیتال به منظور ایمن کردن کلید خصوصی کاربران طراحی و اجرا شده است.

همچنین طبق توضیحات بانک DBS، پایگاه کاربری صرافی ارز دیجیتال این بانک نیز در طول نوسانات بازار به رشد خود ادامه داده و صرافی ارز دیجیتال Ddex تا پایان ژوئن 10 درصد رشد در پایگاه کاربران خود ثبت کرده است. علاوه بر این، درخواست ‌های سرمایه‌ گذاران شرکتی و نهادی نیز افزایش یافته است.

فراهم نمودن امکان معاملات امن و ضمانت شده در بانک DBS

براساس اظهارات لیونل لیم، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال DBS، سرمایه گذاران در نوسانات کنونی بازار به دنبال نهادهای سرمایه گذاری امن برای تجارت و ذخیره دارایی های دیجیتال خود می باشند و این صرافی این امکان را برای سرمایه گذاران نهادی فراهم کرده است.

DBS همچنین در مسیر راه اندازی معاملات خودگردان یا self-directed برای سرمایه گذاران معتبر و نهادی در ماه های آینده است. سرمایه‌ گذاری خودگردان امکان انجام معاملات آنلاین سهام، صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری و صندوق ‌های قابل معامله در بورس (ETF) را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

این بانک در دسامبر 2020 صرافی ارزهای دیجیتال خود را راه اندازی کرد. سپس در ماه می سال گذشته یک سرویس تراست برای ارزهای دیجیتال معرفی و به دنبال آن اولین توکن امنیتی خود را ارائه نمود.
 

تگ ها