بانک مرکزی کره جنوبی خواستار پایان ممنوعیت ICO

بانک مرکزی کره جنوبی خواستار پایان ممنوعیت ICO
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ممنوعیت کلی عرضه اولیه کوین (ICO) در کره جنوبی احتمالا سرانجام پس از اظهار نظر بانک مرکزی کره جنوبی، BOK در راستای تغییر سیاست انجام خواهد شد. این ممنوعیت برای اولین بار پس از فراگیر شدن تب و تجارت ارزهای دیجیتال در اواخر سال 2017 اعمال شده است، دولت کره جنوبی از آن زمان تا چند ماه اخیر مقررات سخت گیرانه ای را علیه مبادلات و ارائه دهندگان ارزهای دیجیتال انجام داده است.

براساس اظهارات مدیران شرکت های بزرگ، ممنوعیت عرضه کوین اولیه بسیاری از فعالیت های شرکت های بزرگ دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده و آنها را مجبور کرده تا اقدام به ایجاد توکن دیجیتال در خارج از کشور نمایند.

عرضه اولیه کوین یا ICO رویدادی است که شرکت دیجیتال بواسطه آن یک توکن جدید را راه اندازی و برای کسب درآمد می فروشد. بدین ترتیب سرمایه گذاران در ازای سرمایه گذاری ارز دیجیتال دریافت می کنند. از بسیاری جهات، نسخه ICO ارز دیجیتال همانند یک عرضه اولیه عمومی یا IPO در بازار سهام است.

از زمان اعمال ممنوعیت عرضه کوین اولیه در کره جنوبی، شرکت‌ هایی مانند Kakao و گروه هیوندای مجبور به عرضه کوین از طریق شرکت ‌های وابسته در خارج از کشور از جمله سوئیس و سنگاپور شده اند با این حال، شرکت های بزرگ کره جنوبی تمایل به عرضه کوین از طریق کانال ‌های داخلی می باشند.

توسعه فعالیت های دیجیتال در کشور همزمان با به قدرت رسیدن یون سوک یول

رئیس جمهور یون سوک یول، که در ماه می قدرت را به دست گرفت، اعلام کرده است که دولت وی آماده لغو ممنوعیت عرضه کوین اولیه و همچنین بررسی مجدد قوانین در راستای حمایت از ارائه دهندگان خدمات دیجیتال است. شرکت‌ های بزرگی مانند ارائه ‌دهنده حساب های پس انداز و سرمایه گذاری OK Financial Group و SK Square وابسته به SK و بسیاری دیگر نیز مایل به دریافت حمایت های رئیس جمهور می باشند.

همچنین درخواست بانک مرکزی می تواند باعث تسریع روند لغو ممنوعیت عرضه کوین اولیه شود. طبق گزارش Newsis، بانک مرکزی کره جنوبی با انتشار مقاله ای در مورد تأثیر تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در اروپا از بخشی از اهداف کره جنوبی در راستای تنظیم مقررات متعادل رونمایی کرده و توصیه هایی برای تسریع روند پذیرش و گسترش تجارت دیجیتال نموده است.

طبق توضیحات بانک مرکزی، قانون جدید پیشنهادی مجوز صدور و توزیع توکن های جدید داخلی را برای سرمایه گذاران نهادی فراهم خواهد نمود. همچنین همه ICOهای ارائه شده تحت نظر تنظیم کننده های دولتی قرار خواهند گرفت. به گفته سخنگوی بانک مرکزی، رگولاتورهای اروپایی سطح مقررات مشابه مبادلات ارزهای دیجیتال را برای ICOها نیز اعمال می کنند.

همچنین براساس توضیحات بانک مرکزی؛ لغو ممنوعیت عرضه کوین اولیه و ارائه ICOهای تنظیم شده می تواند توسعه صنایع مرتبط را فعال کرده و در عین حال زمینه حمایت از مشتریان و سرمایه گذاران را نیز فراهم نماید.
 

تگ ها