با خروج نهنگ از بایننس، CRV در عرض 2 هفته 22 درصد افزایش یافت

با خروج نهنگ از بایننس، CRV در عرض 2 هفته 22 درصد افزایش یافت
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

CRV، ارز بومی Curve Finance، صرافی غیرمتمرکز متمرکز بر استیبل‌کوین‌ها، ضعف ماه اوت را از بین می‌برد و هنگام نوشتن این خبر در 22 سپتامبر، اوج‌های بالاتری را ثبت می‌کند. ردیاب‌ها نشان می‌دهند که CRV در دو هفته گذشته 22 درصد یک بار افزایش یافته است، و 10 درصد هم یه بار دیگر افزایش یافته است. تنها هفته گذشته به طور تصادفی، فعالیت نهنگی که CRV را از بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان بر اساس تعداد مشتریان، جابجا می کند، افزایش یافته است.

نهنگی CRV خود را از بایننس به Curve Finance منتقل کرد:

به گفته یک ردیاب The Data Nerd، یک نهنگ 1.542 میلیون CRV به ارزش تقریبی 684000 دلار را از بایننس انتقال داده است. پس از آن، نهنگ، که تنها با نام "0x171" شناسایی شد، نقدینگی را به Curve Finance اضافه کرد. در طول هفته گذشته، نهنگ به طور فعال نقدینگی را به Curve Finance عرضه کرده است و 5.36 میلیون CRV به ارزش 2.27 میلیون دلار ارائه کرده است.CRV  نشانه حاکمیت در CurveDAO، سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) پشت Curve Finance است. از آنجایی که صرافی غیرمتمرکز است، دارندگان CRV حق رای دارند. علاوه بر این، آنها می توانند هر زمان که نقدینگی را به هر یک از استخرهای Curve Finance عرضه کنند، پاداش دریافت کنند.Curve Finance  از یک مدل بازارساز خودکار (AMM) برای مبادله غیرقابل اعتماد استیبل کوین‌ها، از جمله DAI، USDT، USDC، و توکن‌های دیگر مانند ETH و بیت‌کوین پیچیده (wBTC) استفاده کرد. با این حال، برای عملکرد بهینه، Curve Finance به استخرهای نقدینگی متکی است که در آن کاربران می توانند نقدینگی را تامین کنند و سهمی از کارمزد توزیع شده در CRV را دریافت کنند. برداشت ارزها از بایننس به کیف پولی غیر حافظ یک رای اعتماد برای CRV است. این توکن در سه ماهه سوم 2023 سقوط آزاد داشته است. برای نشان دادن، CRV تنها در ماه اوت 32 درصد سقوط کرد. این کاهش به دلیل انقباض گسترده تر ارزهای دیجیتال به دلیل کاهش شتاب در مورد تصویب چندین مشتق پیچیده برای بیت کوین و اتریوم بدتر شد. در همان زمان، اقدامات نظارتی، به ویژه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، به طور قابل توجهی بر احساسات و قیمت های توکن تأثیر گذاشت.

CRV پس از هک فروخته شد:

سقوط آزاد CRV را می توان مستقیماً به بهره برداری از چندین استخر نقدینگی Curve Finance در اواخر ژوئیه 2023 ربط داد. در یک حمله ورود مجدد، یک هکر از یک آسیب پذیری در نسخه قدیمی کامپایلر Vyper سوء استفاده کرد که ارزش آن بیش از 61 میلیون دلار بود. از توکن های استخرهای Curve Finance. از طریق حمله ورود مجدد، هکر می‌تواند توکن‌های سپرده‌شده را بی‌نهایت از استخرهای Curve Finance خارج کند که منجر به ضرر می‌شود.Curve Finance  از آن زمان این آسیب‌پذیری را اصلاح کرده است، اما قیمت‌های CRV با وجود پمپ اخیر هنوز بهبود نیافته است. همچنین، بنیانگذار و مدیرعامل آن، مایکل اگوروف، مجبور شد بخش بزرگی از CRV را که برای تضمین وام در چندین پلتفرم از جمله Aave استفاده کرده بود، منحل کند. تا اوایل آگوست، Egorov 106 میلیون CRV را از طریق معاملات خارج از بورس (OTC) با تخفیف به چندین نهاد فروخته بود. خریداران اصلی عبارتند از جاستین سان، یکی از بنیانگذاران Tron، که 2 میلیون CRV خرید، و جفری هوانگ، که 3.75 میلیون CRV خریداری کرد.