بهترین نوع سرمایه گذاری،NFT هایی با پشتوانه طلا و فلزات گرانبها 

بهترین نوع سرمایه گذاری،NFT هایی با پشتوانه طلا و فلزات گرانبها 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با روند نزولی بازرهای مالی، مجموعه‌ های NFT محبوب و با ارزش تا 80 درصد ارزش خود را از دست دادند. به گفته کارشناسان علت اصلی این روند نزولی کمبود پروژه ‌ها و مجموعه‌ های باارزش برای سرمایه گذاری بوده است. برای مثال؛ تنها در ماه می، میانگین تعداد NFTهای فروخته شده در هر روز به حدود 19000 کاهش یافت. طبق گزارش وال استریت ژورنال، این کاهش 92 درصدی نسبت به سپتامبر بوده است.

طبق اظهارات مدیر عامل بازارNFT Momint؛ توکن های غیر قابل تعویض و طلا وجه مشترک بسیاری دارند. به گفته وی بخش NFT به شدت تحت تأثیر سقوط مارکت دیجیتال و عدم اطمینان اقتصادی قرار گرفته و سهم بزرگی از دارایی های سنتی از جمله سهام نیز قابل اعتماد نبوده اند، بدین ترتیب همگرایی NFT و دارایی های امنی مانند طلا این مشکل جهانی را تا حدودی حل کرده است.

طبق اظهارات کارشناسان، برای بدست آوردن اعتماد دوباره سرمایه گذاران مارکت  NFTو ارزهای دیجیتال باید بالغ شوند. هم اکنون به طور متوسط، 80 درصد از پروژه های NFT در عرض 18 ماه پس از ورود به بازار شکست خورده و تعطیل می شوند. 

همچنین بلوغ مارکت بدان معنا نیست که NFTهای سوداگرانه از بین خواهند رفت. فرصت های خرید و فروش سریع همیشه در هر بازار وجود خواهد داشت. اما پس از توسعه مارکت، تشخیص تفاوت بین دارایی های بلندمدت و کوتاه مدت آسان تر خواهد بود.

هم پوشانی طلا و NFT

طلا دارایی امن کمیاب و بادوامی ست که نقش بسزایی در جامعه بشری ایفا کرده است و اغلب به عنوان ذخیره ارزش استفاده می شود. در شرایط عدم ثبات اقتصادی، قیمت طلا تمایل به افزایش دارد. گاهی اوقات این افزایش به سادگی با تورم منطبق است، اما یک پوشش ارزی عالی و یک طبقه دارایی پایدار در بلندمدت است. NFT ها نیز به عنوان یک پدیده محبوب جهانی می توانند به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. به گفته کارشناسان؛ هم پوشانی این دو دارایی سبد سرمایه گذاری قوی تری ایجاد می نماید.

NFT، طلا و استفاده از قراردادهای هوشمند

یکی از رویکردهای اجرای یک قرارداد هوشمند اینست که کاربران را قادر می سازد NFT ها را با طلا معامله کنند. این اقدام به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا از همراهی و صعود قیمت NFT و طلا سود ببرند، پرتفوی خود را متنوع کرده و ریسک را کاهش دهند. مطمئنا چنین ادغامی به طلا محدود نخواهد شد و این مکانیسم برای سایر فلزات نیز به همان اندازه قابل اجرا خواهد بود.

در راستای ایجاد NFT با پشتوانه طلا؛ مجموعه ای از سکه های طلای تاریخی 1892، ZAR به ارزش 1.2 میلیون دلار اخیرا توکن شده است. این اقدام به منظور دسترسی افراد بیشتری به سرمایه گذاری در طلا و دارایی های تاریخی بوده است. علاوه بر این، VNX، صرافی ارز دیجیتال مستقر در لیختن اشتاین، فلزات گرانبها را برای سرمایه گذاری در دسترس قرار داده است. شرکت SilverBacked نیز NFT با پشتوانه نقره ایجاد کرده است. قیمت این نوع NFT با قیمت معمولی نقره تفاوت چندانی ندارد، اما بسیار کمتر از قیمت شمش یا سکه طلا است.
 

تگ ها