بورس مسکو آماده فهرست دارایی های مالی دیجیتال

بورس مسکو آماده فهرست دارایی های مالی دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اعلام یکی از مدیران اجرایی؛ بزرگترین بازار سهام، اوراق قرضه و مشتقات روسیه، بورس مسکو، قصد دارد تا پایان سال محصولی مبتنی بر دارایی ‌های مالی دیجیتال را عرضه نماید. این پلتفرم تجاری در حال حاضر برای سازماندهی این اقدام با یک شرکت دیجیتال بزرگ همکاری کرده است.

همچنین یکی از نمایندگان عالی رتبه بورس مسکو، MOEX در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که عرضه محصولات مبتنی بر دارایی های مالی دیجیتال، DFA تا پایان سال جاری انجام خواهد شد. این خبر پس از یک دوره پرتلاطم و نوسانی برای بازار سهام روسیه منتشر شده است. بازار سهام روسیه از اوایل سال جاری با نوسانات بازار، فشار تحریم ‌ها و حملات سایبری مواجه بوده است.

در کنار «حقوق دیجیتال»، DFAها در حال حاضر اصطلاح حقوقی اصلی در قوانین روسیه است که بر اساس اظهارات مقامات روسی، در مورد دارایی ‌های دیجیتالی مختلف، از جمله ارزهای دیجیتال اعمال می ‌شود، طبق گزارش در درجه اول آنهایی که صادرکننده خاصی دارند در اولویت بررسی و فهرست شدن قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل فن آوری اطلاعات و عضو هیئت مدیره بورس مسکو، آندری بوریلوف نیز در مصاحبه با خبرگزاری تاس روسیه اظهار داشته است که بورس مسکو اکنون با یکی از شرکای خود برای تحقق پروژه های توکن دیجیتال همکاری می کند. به گفته وی، دیجیتالی کردن کالا ارزش افزوده ای برای فعالان بازار ایجاد می کند و همچنین هدف بورس روسیه استفاده از دارایی های مالی دیجیتال،DFAها به عنوان ابزار سرمایه گذاری برای مشتریان خواهد بود.

به گفته وی؛ مشکل اصلی در راه اندازی این محصول جدید بودن مقررات و نرم افزار آن برای بازار است، همچنین ادغام آن با سیستم های موجود بورس و مشتریان از دیگر چالش های راه اندازی این محصول جدید است.

در اوایل ماه جولای نیز رئیس کمیته بازار مالی در مجلس اعلام کرد که احتمالا یک یا چند صرافی ارز دیجیتال ثبت شده روسی برای پردازش تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال در کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال نیز احتمالا بزودی در بورس مسکو ایجاد خواهد شد.

موضع روسیه در خصوص دارایی های دیجیتال

طبق گزارش رویترز، قانونگذاران روسیه در اواخر ژوئن سال جاری پیش نویس قانونی را تصویب کردند که به طور بالقوه صادرکنندگان دارایی های دیجیتال و ارزهای دیجیتال را از مالیات بر ارزش افزوده معاف می کند. روسیه مدت‌ هاست که نسبت به ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ‌های دیجیتال مردد بوده و بانک مرکزی نگرانی ‌های خود را در مورد ثبات مالی ذکر کرده است. با این حال، هم اکنون روسیه با توجه به تحریم های غرب در حال بررسی رفع موانع احتمالی و استفاده از دارایی های دیجیتال در تجارت است.

همچنین براساس اصلاحیه سیاستی جولای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قانونی را امضا کرده است که پرداخت ‌های دیجیتال در سراسر کشور را ممنوع کرده است و این بدین معنی است که شهروندان عادی بدون مجوز دولتی اجازه پرداخت و احتمالا تجارت با ارز دیجیتال را نخواهند داشت. این قانون در تاریخ 8 جولای به تصویب مجلس روسیه رسیده است.
 

تگ ها