تعطیلی صرافی دیجیتال Eqonexبه دلیل رقابت زیاد و کاهش حجم

تعطیلی صرافی دیجیتال Eqonexبه دلیل رقابت زیاد و کاهش حجم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت Eqonex که در فهرست نزدک قرار دارد، تجارت صرافی ارز دیجیتال خود را تعطیل خواهد کرد. این شرکت رقابت بالا در میان پلتفرم ‌های معاملاتی ارز دیجیتال و کاهش حجم معاملات را به عنوان دلایل اصلی تعطیلی صرافی خود ذکر کرده است.

شرکت خدمات مالی دارایی دیجیتال Eqonex تعطیلی صرافی ارزهای دیجیتال و مشتقات خود را اعلام کرده و اظهار داشته است که این شرکت با تعطیلی صرافی از فضای متراکم و شلوغ صرافی های ارز دیجیتال خارج خواهد شد. معاملات صرافی ارز دیجیتال Eqonex در 22 آگوست بسته خواهد شد و برداشت از صرافی تنها تا 14 سپتامبر در دسترس خواهد بود. طبق اطلاعیه؛ تمام هزینه های برداشت لغو و هیچ هزینه ای از کاربر گرفته نخواهد شد.

براساس توضیحات مدیر اجرایی Eqonex؛ رقابت شدید بازار، مارجین کم و توسعه فنی مورد نیاز برای اطمینان از خدمات بهینه، عملکرد اجرایی صرافی را کاهش داده است. همچنین در وضعیت اقتصادی کنونی و کاهش حجم مبادلات در تمام بازارهای مالی به ویژه در مارکت ارزهای دیجیتال ادامه روند به نفع صرافی نبوده است.

این شرکت لیست شده در بورس نزدک در آینده روی مدیریت دارایی های دیجیتال و خدمات نگهداری تمرکز خواهد کرد. بیزینس مدیریت دارایی این شرکت شامل Bletchley Park، یک صندوق تامینی ارز دیجیتال و Digivault، بیزینس نگهداری دارایی دیجیتال است که در اداره رفتار مالی بریتانیا ثبت شده است.

به گفته جاناتان فارنل، مدیر عاملEqonex ؛ نوسانات اخیر بازار و کاهش حجم معاملات، همزمان سخت تر شدن قوانین دیجیتال کشورها بر صرافی های بسیاری تاثیر گذاشته است. بنابراین این شرکت تصمیم گرفته از پوزیشن خود به عنوان صرافی فاصله گرفته و در مدیریت دارایی و کسب و کار حضانت و نگهداری خود، Digivault، فعالیت نماید. وی افزود این شرکت پیش از این با تخصیص منابع اضافی در مدیریت دارایی و حضانت پیشرفت خوبی داشته است.

مدیریت دارایی های دیجیتال و خدمات نگهداری

صنعت خدمات مالی در بحبوحه گذار جهانی به سمت پذیرش جریان اصلی دارایی های دیجیتال است که توسط چندین روند همگرا پیش می رود. همچنین تعداد زیادی از بیزینس ها و سرمایه‌ گذاران فردی که به سرعت در حال رشد هستند، ارزش دارایی ‌های دیجیتالی را تشخیص داده و به دنبال مالکیت آنها هستند و این امر مؤسسات مالی را ملزم به همکاری با سرمایه گذاران می کند.

از سوی دیگر، تنوع دارایی های دیجیتال همراه با ارزش جمعی آنها در حال حاضر حدود 2.3 میلیون دارایی دیجیتال است، از حدود 1.9 میلیون در سال 2020 افزایش یافته، اگرچه حدود 1 تریلیون یورو کمتر از اوج خود در نوامبر 2021 است با این حال، همچنان با وجود روند نزولی مارکت در حال گسترش است.

از این رو در راستای رشد تجارت دارایی دیجیتال، سرمایه گذاران باید از امنیت سرمایه گذاری خود مطمئن باشند و این بدان معناست که آینده ای که توسط این مؤسسات مالی متصور شده است بر پایه نگهبانی دارایی های دیجیتال استوار است. بدین ترتیب شرکت های حضانت و نگهبانی در بهترین مسیر رشد در بازار نزولی خواهند بود.
 

تگ ها