تعلیق برداشت پلتفرم سرمایه گذاری دیجیتال Bluebenx برزیل به دلیل هک

تعلیق برداشت پلتفرم سرمایه گذاری دیجیتال Bluebenx برزیل به دلیل هک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلوبنکس، پلتفرم سرمایه ‌گذاری ارزهای دیجیتال مستقر در برزیل، هفته گذشته برداشت ‌های خود را به دلیل هک ادعایی که باعث از دست دادن بیش از 31 میلیون دلار شد، به حالت تعلیق درآورده است. طبق بیانیه شرکت، برداشت ها حداقل به مدت شش ماه متوقف خواهند شد. این شرکت در ماه ژانویه تحت بررسی کمیسیون اوراق بهادار برزیل،CVM قرار داشته است.

توقف برداشت از پلتفرم سرمایه ‌گذاری دیجیتال بلوبنکس برزیل تقریبا 2500 کاربر را تحت تأثیر قرار داده است. به گفته آسورامایا کوتومی، وکیل حقوقی بلوبنکس، این شرکت مدعی است که قربانی هک شده و بیش از 31 میلیون دلار ضرر کرده است.

طبق ایمیل ارسالی شرکت ارز دیجیتال بلوبنکس به سرمایه گذاران؛ شرکت در هفته گذشته پس از تلاش های بسیار برای حل مشکل مربوط به یک هک بسیار تهاجمی در استخرهای نقدینگی شبکه پروتکل امنیتی خود را فورا به حالت تعلیق در آورده است بدین ترتیب دسترسی به خدمات مدیریت دارایی بلوبنکس، برداشت، بازخرید، سپرده گذاری و نقل و انتقال از دسترس کاربران خارج شده است.

با این حال، جزئیاتی درخصوص ماهیت حمله ارائه نشده و در ادامه اطلاعیه مربوط شرکت بلوبنکس اظهار داشته است که این تعلیق حداقل به مدت 180 روز فعال خواهند بود. طبق گزارشPortal.doBitcoin به نقل از یکی از کارمندان سابق بلوبنکس، این شرکت همزمان با تعلیق خدمات تمام کارکنان خود را نیز اخراج کرده است.

اقدامات مشکوک شرکت سرمایه گذاری Bluebenx برزیل

گزارش هک و همزمانی آن با اخراج‌ های دسته جمعی کارکنان شرکت باعث ایجاد شک و تردید در مورد دلایل واقعی این تعلیق شده است. این شرکت در اوایل سال جاری توسط کمیسیون اوراق بهادار برزیل به دلیل ارائه ادعایی اوراق بهادار ثبت نشده به عنوان بخشی از سبد سرمایه گذاری خود مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین شرکت بلوبنکس برای ترغیب کاربران به سرمایه گذاری، محصولات سرمایه گذاری با بازدهی بالا را ارائه داده است، بدین ترتیب در ازای دریافت سود کلان، 66 درصد از وجوه سرمایه گذاری شده به مدت یک سال قفل شده و سرمایه گذار اجازه برداشت از سرمایه خود را نداشته است.

به گفته برخی از کاربران؛ بلوبنکس بسیاری از ابزارهای استراتژی سرمایه گذاری خود را افشا نکرده است. به گفته یک کاربر ناشناس، با احتمال کلاهبرداری وجوه تعلیق شده به کاربران بازگردانده نخواهند شد و کل ماجرای این هک ساختگی به نظر می رسد.

همچنین پیش از این نیز برخی از شرکت های برزیلی ادعاهایی در خصوص هک ارائه داده و خدمات خود را متوقف کرده اند. برای نمونه؛ Trust Investing، شرکت سرمایه گذاری برزیلی به دلیل حمله هک ادعایی، برداشت مشتریان خود را به مدت 9 ماه مسدود کرد.

به همین دلیل، کنگره برزیل هم اکنون در حال بررسی لایحه ‌ای است که مجازات ‌های سخت‌ تری را برای جرایم مرتبط با ارز دیجیتال تعیین خواهد کرد تا شرکت ‌ها و افراد را از ارائه محصولات کلاهبرداری و اجرای طرح‌ های هرمی منصرف نماید.
 

تگ ها