توقف برداشت های صرافی Zipmex مستقر در سنگاپور

توقف برداشت های صرافی Zipmex مستقر در سنگاپور
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با زمستان ارزهای دیجیتال و بحران نقدینگی شرکت های دیجیتال، صرافی ارز دیجیتال Zipmex مستقر در سنگاپور امکان برداشت از این پلتفرم را متوقف کرده است. این صرافی دیجیتال در تایلند نیز فعالیت های عمده ای دارد. براساس اظهارات مدیر اجرایی صرافی مستقر در تایلند، صرافی Zipmex به دلیل قرار گرفتن در معرض وام دهندگان ارزهای دیجتال ورشکسته اخیر از جمله سلسیوس و Babel Finance با بحران نقدینگی مواجه و تسلیم مشکلات مالی شده است.

براساس اطلاعیه رسمی این صرافی؛ به دلیل ترکیبی از شرایط خارج از کنترل شرکت از جمله نوسانات بازار و مشکلات مالی ناشی از شرکای تجاری اصلی، برای حفظ یکپارچگی صرافی امکان برداشت تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
سلسیوس، شرکت وام دهی ورشکسته ارزهای دیجیتال بابل فایننس نیز، ماه گذشته در ژوئن برداشت های خود را متوقف و سپس در عرض چند روز اعلام ورشکستگی کرده است. بر اساس گزارش ها، صرافی ارز دیجیتال Zipmex مبلغ خیره کننده 100 میلیون دلاری را به شرکت مالی بلابل فاینانسِ در معرض ورشکستگی قرض داده است.

به گزارش بلومبرگ مدیر اجرایی این صرافی، در یک ویدیوی YouTube که اکنون حذف شده است، اظهار داشته است که این شرکت در حال مذاکره برای جمع ‌آوری بودجه برای کمک های مالی است.

عدم تضمین سرمایه سرمایه گذاران

صرافی ارزهای دیجیتال Zipmex به لیست دیگر شرکت ‌های ورشکسته مستقر در سنگاپور مانندThree Arrows Capital و Vauld پیوسته و تمام خدمات خود از جمله امکان برداشت ها را بحالت تعلیق درآورده است.

صرافی های دیجیتال مانند Zipmex و Vauld وعده بازدهی بالا در مقابل ذخیره بیت کوین، اتریوم و لایت کوین به کاربران خود داده و اکنون امکان براداشت را برای آنها متوقف کرده اند. همچنین براساس اظهارات صرافی Zipmex، از آنجایی که شرکت دارای مجوز ارائه خدمات ویژه اداره مالی سنگاپور، MAS نیست، سرمایه کاربران این صرافی از سوی هیچ سازمانی محافظت نمی شود و در صورت ورشکستگی امکان بازگشت سرمایه وجود نخواهد داشت.

تشدید مقررات دیجیتال در سنگاپور همزمان با مارکت نزولی

قوانین مساعد برای تجارت دیجیتال سنگاپور دلیل اصلی تمایل شرکت های دیجیتال برای سرمایه گذاری در این کشور بوده است. با این حال، ورشکستگی های اخیر، اداره پولی سنگاپور، MAS را مجبور به مداخله کرده است. اداره پولی سنگاپور، MAS در چند روز گذشته اعلام کرده است که سنگاپور به دنبال گسترش بیشتر دامنه مقررات دیجیتال و اعمال قوانین سخت گیرانه تری می باشد.

براساس اظهارات مدیر عامل اداره پولی سنگاپور، راوی منون؛ بانک مرکزی سنگاپور ماه آینده سمیناری در راستای بررسی و تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال برگزار خواهد کرد. به گفته وی؛ هدف از برگزاری این کنفرانس، بررسی نحوه عملکرد رویکردهای توسعه ای و نظارتی اداره پولی سنگاپور برای دستیابی به چشم انداز سنگاپور به عنوان یک مرکز دارایی دیجیتال نوآورانه و مسئول خواهد بود.
 

تگ ها