حذف ارز دیجیتالAMP از بایننس پس از اخطار SEC

حذف ارز دیجیتالAMP از بایننس پس از اخطار SEC
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC ارز دیجیتالAMP را به عنوان امنیت اعلام کرد، بایننس ایالات متحده اظهار داشت که آنرا حذف خواهد کرد. کوین بیس نیز با رگولاتور ایالات متحده مخالف کرده و اظهار داشته است که توکن های اعلام شده یک امنیت نمی باشند.

بایننس ایالات متحده برای جلوگیری از ایجاد تنش با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال انجام اقداماتی برای حذف توکن های اعلام شده از سوی این رگولاتور می باشد. SEC اخیراً در شکایتی علیه مدیر محصول سابق کوین بیس اظهار داشته است که 9 توکن دیجیتال فهرست شده در این صرافی اوراق بهادار می باشند. توکن های اعلام شده شامل  آمپ، رالی، DerivaDAO، XYO، گاورننس توکن ریری، LCX، پاور لجر، دی اف ایکس فایننس و Kromatika می باشند.

طبق توضیحات بایننس ایالات متحده، از 9 ارز دیجیتال نام برده کمیسیون بورس و اوراق بهادار تنها آمپ (AMP) در پلتفرم Binance.US فهرست شده است که بایننس ایالات متحده تصمیم گرفته است توکن آمپ را از فهرست Binance.US حذف نماید و این اقدام از 15 آگوست 2022 اجرایی خواهد شد.

براساس اظهارات بایننس ایالات متحده، در پایان روز معاملاتی دوشنبه 15 آگوست سپرده های AMP در پلتفرم بایننس ایالات متحده بسته خواهد شد. جفت معاملاتی AMP/USD نیز تا بامداد همان روز حذف خواهند شد و بدین ترتیب همه سفارش‌های معاملاتی پس از پایان معاملات برای جفت معاملات به‌ طور خودکار حذف خواهند شد.

بایننس اظهار داشت که این اقدام تا زمان ارائه شفافیت بیشتر در مورد طبقه ‌بندی ارز دیجیتال ادامه خواهد داشت و احتمالا پس از رفع سوء تفاهم های احتمالی این ارز دیجیتال تجارت در این پلتفرم را از سر خواهد گرفت.

قیمت آمپ پس از اعلام خروج از فهرست Binance US به شدت کاهش یافته و در زمان انتشار خبر با قیمت 0.0081411 دلار معامله شده است که در 24 ساعت گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

رویکرد صرافی کوین بیس در خصوص اقدامات SEC

با این وجود؛ در حالی که بایننس ایالات متحده رویکرد محتاطانه ای را در قبال توکن های دیجیتال اعلام شده از سوی SEC اتخاذ کرده است، صرافی ارز دیجیتال فهرست شده در نزدک، کوین بیس، مبارزه و مخالفت با تنظیم کننده اوراق بهادار را انتخاب کرده است.

مدیر ارشد حقوقی صرافی کوین بیس، پل گروال پس از شکایت علیه کارمند سابق صرافی اعلام کرده است که توکن های فهرست شده در این صرافی اوراق بهادار نمی باشند. این مقام اجرایی همچنین از SEC انتقاد کرده و اظهار داشته است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به جای اینکه در مورد هفت دارایی موجود در پلتفرم کوین بیس با ما گفتگو کند، مستقیماً به دعوی قضایی پرداخته است.

هفته گذشته نیز گزارش ‌هایی مبنی بر تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار از صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در خصوص  فهرست ‌بندی اوراق بهادار ارزهای دیجیتال منتشر شده است.

تگ ها