دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ درحال ساخت دانشکده متاورس

دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ درحال ساخت دانشکده متاورس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

موسسات دیجیتال بسیاری در هنگ کنگ در حال یافتن کارکردها و کاربردهای بیشتری برای فضاهای متاورس می باشند و به آرامی این فن آوری ها را در فرآیندهای روزمره خود ادغام می کنند. از این رو؛ دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ اعلام کرده است که قصد دارد یک دانشکده متاورس آنلاین به نام Metahkust بسازد.

این مؤسسه به عنوان اولین گام موثر در حوزه متاورس هنگ کنگ با ساختن یک کلاس درس واقعیت مجازی امکان حضور تمامی دانشجویان سراسر دنیا را در این محیط فراهم خواهد نمود. اولین رویداد برگزاری که در سیستم مبتنی بر متاورس هنگ کنگ آزمایش خواهد شد، افتتاح دانشگده گوانگژو هنگ کنگ می باشد که در سپتامبر آینده برگزار خواهد شد.

براساس اظهارات پان هوی، استاد رسانه های محاسباتی و هنر دانشکده گوانگژو، بسیاری از مهمانان احتمالا خارج از کشور بوده و حضور فیزیکی در برگزاری رویداد نخواهند داشت، بنابراین تیم توسعه و دیگر شرکت کنندگان میزبان آنها در متاورس خواهند بود.

مزایای رویکرد مجازی

به گفته استاد دانشکده گوانگژو؛ کلاس ‌های درس و دانشکده ‌های مبتنی بر متاورس در مقایسه با کلاس ‌های سنتی و معمول مزایای بیشتری دارند. برای مثال؛ محیط ‌های متاورسی تعامل بیشتری را برای دانشجویان فراهم می ‌کند و افراد به صورت واقعی احساس می کنند که در یک کلاس فیزیکی و واقعی قرار گرفته اند.

به گفته وی؛ در زمان همه گیری کووید19 کلاسهای از راه دوری در اپلیکیشن زوم تشکیل شد که حضور تنها شامل حضور آنلاین با وجود یک صفحه دو بعدی بوده است، اما از طریق واقعیت مجازی و متاورس، شرکت کننده با تعامل با دنیای اطراف احساس می کند که در آن مکان حضور فیزیکی دارد و از آنجایی که تعامل برای یادگیری بسیار مهم است، نحوه تعامل استاد با دانشجویان باعث افزایش نتیجه یادگیری می شود.

علاوه بر این، استاد دانشکده گوانگژو اظهار داشت که فن آوری متاورس حس وحدت و مشارکت را ترویج می کند که به دلیل محدودیت های جغرافیایی دستیابی به آن غیرممکن است. برای دستیابی به تعامل بیشتر در این دانشکده مجازی، دانشگاه هنگ کنگ مجموعه‌ ای از حسگرها و دوربین‌ هایی را برای تغذیه اطلاعات سیستم متاورس نصب خواهد نمود.

توسعه متاورس آموزشی در سایر نقاط جهان

اخیراً، دانشگاه توکیو نیز از ادغام فن آوری متاورس در فرآیند یادگیری خبر داده است. براساس گزارش دانشکده توکیو، این موسسه در اواخر سال جاری شروع به ارائه دوره های های مقدماتی مهندسی در متاورس خواهد کرد. پلتفرم متاورس دانشگاه توکیو در حال حاضر فعال است و چندین بار توسط رئیس دانشگاه، Teruo Fujii، برای ارائه یک سخنرانی در ژانویه و ارائه کلاس توجیهی آنلاین برای دانشجویان ورودی استفاده شده است.

با این حال، دانشگاه توکیو تنها مؤسسه آموزشی نبوده است که به بررسی استفاده از متاورس برای تأثیرگذاری بر دانش پرداخته است. در ماه ژوئن نیز دانشگاه ایالتی آریزونا علامت تجاری را در USPTO ثبت کرد که نشان دهنده تمایل برگزاری کلاس های واقعیت مجازی و استفاده از فن آوری های متاورسی بوده است.
 

تگ ها