دریافت تاییدیه نظارتی ارزهای دیجیتال در قزاقستان توسط بایننس

دریافت تاییدیه نظارتی ارزهای دیجیتال در قزاقستان توسط بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال بایننس مجوز اولیه برای ارائه خدمات تجارت و نگهداری دارایی های دیجیتال در قزاقستان را دریافت کرده است. این صرافی هنوز مراحل کامل درخواست را تکمیل نکرده است، اما این توسعه به عنوان یک دستاورد برجسته برای بایننس مورد استقبال قرار گرفته است.

اداره خدمات مالی قزاقستان AFSA، نهاد نظارتی که بر مرکز مالی بین ‌المللی AIFC نظارت می کند، مجوز موقتی برای صرافی ارز دیجیتال بایننس صادر کرده و اظهار داشته است که بایننس باید فرآیند درخواست را برای دریافت مجوز کامل و احتمالا دائمی تکمیل نماید. با دریافت مجوز تکمیلی بایننس اجازه خواهد داشت با راه اندازی یک مرکز تجارت دارایی دیجیتال، خدمات نگهداری دارایی دیجیتال را در پلتفرم AIFC ارائه نماید.

پیش از این در بهار امسال، ناظر مالی قزاقستان یک پروژه آزمایشی را برای ایجاد و توسعه مبادلات ارزهای دیجیتال در کشور راه اندازی کرده است. سپس، در ماه ژوئن، مقامات دولتی به پلتفرم های ثبت شده توسط AIFC اجازه داده اند تا در بانک های محلی حساب باز کنند که بایننس یکی از شرکت های برگزیده برای حضور در کشور قزاقستان بوده است.

طبق اظهارات چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، قزاقستان به عنوان پیشگام در پذیرش و تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال آسیای مرکزی بهترین منطقه برای توسعه خدمات بایننس در نظر گرفته شده است و انتخاب صرافی به عنوان شرکت دیجیتال مشاور در امور نظارتی قزاقستان نشان دهنده تعهد بایننس به رعایت مقررات و ارائه محصولات و خدمات در یک محیط امن و منظم در سراسر جهان است. گلب کوستارف، رئیس منطقه قزاقستان بایننس، این توسعه را یک دستاورد برجسته برای بایننس در قزاقستان توصیف کرده است.

توسعه اکوسیستم دیجیتال قزاقستان با حضور بایننس

قزاقستان پس از سرکوب صنعت دیجیتال چین در ماه می سال گذشته، تعداد زیادی از شرکت‌ های استخراج ارز دیجیتال را جذب کرد. با این حال، منتقدان معتقد بوده اند که این تجارت سود کمی برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت. در نتیجه، دولت اقداماتی را برای تعطیل کردن مزارع بیت کوین غیرقانونی، گسترش الزامات ثبت برای ماینرهای دیجیتال، افزایش هزینه اضافی برق مصرفی و ارائه گزینه هایی برای شرکت های ماینینگ برای مبادله ارزهای دیجیتال در پلتفرم های داخلی انجام داده است.

بر همین اساس؛ نورخات کوشیموف، مدیر اجرایی AFSA اظهار داشت است که سرمایه گذاران بزرگی از جمله بایننس که به دنبال بازارهای جدید هستند به قوانین شفاف و مدیریت شده و همچنین استانداردهای بالای نظارتی نیاز دارند و هنگامی که رگولاتور این الزامات را برآورده می کند، همکاری مبتنی بر اعتماد آغاز می شود که در آن بازیگران صنعت می‌ توانند فعالیتی ایمن و کارآمد داشته باشند. همچنین وی معتقد است که فعالیت بایننس در منطقه، اکوسیستم پر جنب و جوش صنعت دارایی دیجیتال را به صورت محلی و منطقه ای توسعه خواهد داد.
 

تگ ها