راه اندازی صرافی ارز دیجیتال سامسونگ در سال 2023

راه اندازی صرافی ارز دیجیتال سامسونگ در سال 2023
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Samsung Securities، شرکت تامین مالی سامسونگ در نظر دارد سال آینده یک صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کند. به گفته رسانه های کره جنوبی، سامسونگ تنها شرکت بزرگ در این کشور نیست که قصد دارد گام های جدیدی در دنیای ارزهای دیجیتال بردارد. شش شرکت بزرگ فهرست شده در بورس از جمله Mirae Asset Securities نیز طرح ‌هایی برای راه اندازی یک پلتفرم معاملاتی دیجیتال در سال 2023 ارائه کرده اند.

این نهادها که مستقیما با اوراق بهادار سر و کار دارند، ظاهرا با نهادهای مالی کره جنوبی برای دریافت مجوز برای راه اندازی طرح های خود همکاری خواهند کرد. طبق گزارش، مذاکرات رگولاتور و این شرکت های بزرگ در مراحل پایانی خود قرار دارد.

سامسونگ و دنیای ارزهای دیجیتال

سامسونگ که از نظر فن آوری یکی از بزرگترین شرکت های مستقر در کره جنوبی است، قصد دارد در راستای هماهنگی با توسعه صنعت رمزارزها صرافی خود را از طریق Samsung Securities راه اندازی کند. شرکت سامسونگ در راستای اهداف دیجیتلی شدن خود در سال گذشته ابتکارات متعددی را در این رابطه معرفی و پیاده سازی کرده است.

بدین ترتیب، این شرکت بزرگ کره ‌ای یک کیف پول ارز دیجیتال برای سری گوشی ‌های هوشمند گلکسی و تلویزیون خود توسعه داده است که از توکن ‌های غیرقابل تعویض، NFT و قرار گرفتن در معرض کاردانو پشتیبانی می کند و طبق اظهارات مدرعامل سامسونگ، مبادلات آینده شرکت بر روی توکن های امنیتی متمرکز خواهد شد. شایان ذکر است که سال گذشته نیز پروژه مربوط به توسعه یک پلتفرم معاملاتی برای این دارایی های دیجیتال به دلیل کمبود متخصصان دیجیتال متوقف و با شکست مواجه شده است.

مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

کره جنوبی دارای سابقه نظارتی قوی بر فضای ارزهای دیجیتال است. سال گذشته، نهادهای نظارتی این کشور بیش از 60 پلتفرم تجاری را از تجارت با ارزهای دیجیتال منع کردند. طبق قوانین؛ این شرکت ها برای از سرگیری فعالیت های خود مجبور به ثبت نام و رعایت قوانین تعیین شده توسط ناظر مالی FIU بوده اند. بدین ترتیب ده ها صرافی بدلیل عدم مطابقت با معیارهای تعیین شده خدمات خود را متوقف کردند. با این حال، چهار صرافی ارز دیجیتال کره جنوبی؛ Upbit، Bithumb، Coinone و Korbit مجوزهای خود را دریافت نموده اند.

همچنین دولت پس از فروپاشی اکوسیستم ترا نظارت خود بر مبادلات را افزایش داده است. با این حال، کره جنوبی پس از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، یون سوک یول پذیرای صنعت دیجیتال شده است. این سیاستمدار از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال است و در راستای توسعه صنعت دیجیتال خواهد کوشید.

به گفته کارشناسان، احتمالا شرکت ‌های بزرگ این کشور از جمله سامسونگ با راه اندازی صرافی ‌های دیجیتال خود، می‌ توانند در مسیر تبدیل کره جنوبی به یکی از قطب های ارزهای دیجیتال در آسیا کمک کننده باشند.

تگ ها